BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP

Hies zei:
Hans zei:
En de volgende keer misschien dubbel inpakken om iig evt lekkage te voorkomen zodat je meer vocht binnenhoud. :-?
Heb het wel driedubbel ingepakt....! Zat nauwelijks een druppeltje in...


Da's vreemd :-/ , nou ja de ene procureur is niet de ander zullen we maar zeggen.
Ziet er prima uit, eet smakelijk en gefeliciteerd met je knor. <:p
 
Dat ziet er prima uit, gefeliciteerd met je knor!
 
Lekker hoor
Gefeliciteerd met je sticker
 
Je kunt altijd barbecuesaus erdoor mengen. Eventueel op smaak gebracht met appelazijn en wat honing of agavesiroop.
 
Heb ik gedaan Noskos. Heb je recept van hier gebruikt: https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/

Met nog een klontje boter erdoorheen. Hij was heuurlijk!

Hoe warmen jullie normaalgesproken de overgebleven PP op?
 
In de magnetron met een klein scheutje cola erbij (geen light) stukje plasticfolie over de schaal en daar wat gaatjes inprikken met een vork.

 
Mooi gedaan, gratz met knorrie!
 
Mooie run. Petje af met de Webert. Mooie prestatie altijd. PP ziet er goed uit. Zou ik graag een broodje van eten tijdens de lunch
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Mooi werk! Jammer van het vochtverlies. Ik heb dit weekend ook PP gemaakt, daar tapte ik vrolijk een halve liter vocht af na het uitpakken.
 
Om nog even terug te komen op het vochtverlies, wat ik toch wel zonde vind.

Het was een procureur van 2kg. Heb ik hem dan te lang laten garen  zonder alufolie?
 
Hies zei:
Om nog even terug te komen op het vochtverlies, wat ik toch wel zonde vind.

Het was een procureur van 2kg. Heb ik hem dan te lang laten garen  zonder alufolie?


Zoals gezegd de ene procureur is niet de ander.
Maar 't is een prima rede om het snel nog eens te proberen.
Als je zoals je aangeeft het wedstrijd recept van  Noskos gevolgd hebt (na 5 uur of 74 gr.C insmeren en dan na 2 uur inpakken) zou ik daar niet te veel aan veranderen.
Ik doe het vaak zo en altijd meer dan voldoende vocht voor m'n eind saus.
Veel succes bij je volgende poging. ;)
 
Ik heb ook nog een snelle variant. Daarbij injecteer je niet. Rubben, 5 uur zo op de BBQ, dan inpakken totdat hij gaar is. Daarna pullen met een eindsaus naar keuze. Dan pak je zo'n twee uur eerder in. Geeft een heerlijk eindresultaat.
 
@Dennis,

Vraagje, 5 uur op hoeveel graden?
Heb 'm nu sinds 10:00 op 120 voor de snelle variant.
 
Ja, 120? is wat ik ook doe.
 
Ziet er echt top uit. Dit ga ik zeker ook dit jaar te proberen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Dit ziet er toch prima uit niks mis mee en wat het vocht betreft heb de ene keer veel en de andere haast niks  :)
En wat je snake betreft je kunt ook een rij van 3 dan een rij van 2 dan een rij van 1 en wat verder rond leggen wat niet gebruikt wordt kun je de volgende keer weer gebruiken  :)
 
Toen ik het op de webwr deed legde ik de snake altijd bijna helemaal rond. Als je klaar bent pak je gewoon de niet ontbrande kolen weg en verder nooit geen zorgen of je genoeg kolen hebt liggen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan