BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP op de OTS47 + HM4

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Na wat relatief korte "oefen" sessie met ribbels en fatty is er genoeg vertrouwen in de setup, OTS47 + HM4, om voor het echte werk te gaan de PP. Ik ga wel voor de inpak methode om de doorlooptijd nog een beetje binnen de perken te houden.wellicht

De kettle vast klaar gemaakt zodat ik morgen zo snel mogelijk kan beginnen, ben niet zo ster in vroeg op staan ;). Ventilator gemonteerd De briketten + hout in de bbq gedaan, 8 briketten eruit gehaald zodat die morgen in de starter kunnen.

Zo nu is de procureur, welke al een paar dagen geduldig lag te wachten, aan de beurt.
7174fb4a-753c-4b9e-84f2-c35432f230d8_zps30409630.jpg


De procureur geinjecteerd met de Injectiemix van het wedstrijdrecept, voor de rub heb ik Bleus Hog gebruikt.
e72a2343-f7d5-42ec-a296-99938ce8ae41_zpsa1692905.jpg
. Het vlees snel weer in de koelkast gedaan, en nu maar snel naar bed zodat ik morgen een beetje vroeg kan beginnen.
 
Ben benieuwd!!!
 
Succes met je run, dat gaat lekker ruiken !
 
Helaas nog wat opstart probleempjes. Briketten wilde niet echt lekker branden in de starter, dus de rest maar in de bbq zelf gedaan. Daardoor een behoorlijke overshoot naar 140, gewacht tot de temp weer op 125 zat. Na het er op leggen van het vlees zakte de temp naar 50 en die gaat nu weer rustig omhoog.

Alvast een fototje van onder de gordel
IMG_5012_zps43162888.jpg


De HM4 ziet er zo uit
IMG_5016_zpsfd67f37f.jpg
 
Laat je niet gek maken door de temperatuur, een piek van 140 C is niet erg. Het vlees vergeeft je best veel ;).
 
Frits zei:
Laat je niet gek maken door de temperatuur, een piek van 140 C is niet erg. Het vlees vergeeft je best veel ;).

Dank voor de gerustellende woorden :) Bij de eerste overshoot lag er nog geen vlees op. Het gaat nu al een stuk gecontroleerder, zit el een minuut of 15 boven de 110 en net de 120 gepasseerd en het lijkt er op dat ie daar mooi blijft hangen.
 
Je temperatuurregeling ziet er mooi uit BTW.
 
Frits zei:
Je temperatuurregeling ziet er mooi uit BTW.
Dank!

De food can fan ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik zit te denken om dit te veranderen in een waterleiding/cv aansluiting die direct door de bbq gaat ipv door het luchtrooster. Het nadeel van de huidige oplossing is dat het as er niet zo makkelijk uit gaat omdat twee van de drie gaten dicht zitten, of je moet ze telkens opnieuw dicht plakken. Hopelijk

Maar zit stiekem ook naar een WSM te kijken dus laat het even zo voordat ik onnodig in de ots ga boren.
 
structor zei:
Nice die controller!!! Is dit een hm met een pi?

Leuke aansluiting ook!

Dank!

Ja de HM4 is met raspberryPi.

Voor mensen die geinteresseerd zijn in grafiekjes, stuur maar even een pb dan stuur ik een linkje op.
 
Hmmm de vlees temp zit na 3 uur al op 80 graden is dat normaal?

Oeps zie net dat rond de 74 graden de saus er op moet... dus maar meteen gedaan.
 
Ik las ergens dat als de deksel er af gaat er een foto gemaakt moet(kan) worden gemaakt, bij deze:
IMG_5017_zps6e461d8d.jpg


De bovenkant was al behoorlijk zwart dus ik heb het vlees andersom terug gelegd. Maar hoe nu verder gewoon wachten tot ie 90 graden is en als dat binnen twee uur niet gebeurd inpakken anders eraf halen?
 
Ik vind hem er geweldig uitzien!! Ben benieuwd naar het resultaat. Ik wil uitelkaar getrokken varken zien. 8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan