Beef en Steak

Eerste keer pizza op de Bastard

Grimlord

Gemarineerd
De net verkregen accesoires dienden getest te worden.
Terwijl de Q op temperatuur kwam, was het tijd om te genieten van een biertje op mijn terras.
e638cc683dda667ef01c67e9c0bd2aa6.jpg

Het werd tijd om het rooster en de pizzasteen op de Q te plaatsen.
f676d06d01749fbd00c19b2155806698.jpg

De pizza's werden gemaakt met aangekocht deeg (uit de supermarkt)
De eerste pizza werd een 'misbaksel'. Deze werd te vroeg uit de koelkast gehaald en belegd, de Q was nog niet helemaal op temperatuur. Het deeg kleefde aan de pizza peel en kwam met moeite los.

Dit is de 2e pizza
84a8823ec5b58ad4c88d6169000e3c05.jpg

87d09822495c6a6c4e4132879a4936e7.jpg

De smaak van de pizza's was in ieder geval voortreffelijk.

Volgende keer aan de slag met een zelfgemaakt deeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Een mooi begin. Pizza’s zijn verslavend om te maken.

Op een of andere manier trekt het me niet om pizza op mijn ei te maken. Wel op de weber. Maar eigenlijk wil ik gewoon een pizza oven hebben
Pizza ziet er iig goed uit. Die zullen vast gesmaakt hebben.

Ze zien er in ieder geval lekker uit! Proost!

zien er goed uit, die pizza's
lekker hoor

Pizza is altijd lekker, gewoon lekker blijven oefenen en experimenteren en ons verwennen met de heerlijke foto's😜

Staat morgen bij mij net hetzelfde op menu. We hebben ook nog paar zulke vellen zitten in diepvries. Welke temperatuur en hoe lang heb je de pizza's gebakken?

Mooi hoor! Sowieso altijd lekkerder om zelf een pizza te maken 😁

Lekker! (y)
Wat bedoel je met "Deze werd te vroeg uit de koelkast gehaald en belegd"? Had het deeg kouder op de Peel (steen?) gemoeten?

Staat morgen bij mij net hetzelfde op menu. We hebben ook nog paar zulke vellen zitten in diepvries. Welke temperatuur en hoe lang heb je de pizza's gebakken?
Ergens tussen de 250-300 een 5-tal minuten

Lekker! (y)
Wat bedoel je met "Deze werd te vroeg uit de koelkast gehaald en belegd"? Had het deeg kouder op de Peel (steen?) gemoeten?
Deeg werd te vroeg uit de koelkast gehaald en de Q was nog niet volledig op temperatuur.
Te weinig bloem op de peel gestrooid in combinatie met het deeg wat meer richting kamertemperatuur ging, zorgde ervoor dat het deeg aan de peel vast plakte.
Ik kreeg elders als tip mee om semola rimacinata op de peel te strooien om kleven tegen te gaan

Mooie redding dat je er 2 had, zal gesmaakt hebben

Deeg werd te vroeg uit de koelkast gehaald en de Q was nog niet volledig op temperatuur.
Te weinig bloem op de peel gestrooid in combinatie met het deeg wat meer richting kamertemperatuur ging, zorgde ervoor dat het deeg aan de peel vast plakte.
Ik kreeg elders als tip mee om semola rimacinata op de peel te strooien om kleven tegen te gaan

Bedankt voor de tip!

Ik gebruik ook wel eens maismeel, dat gaat ook prima, en lijkt nog wel iets grover dan semola

Op een of andere manier trekt het me niet om pizza op mijn ei te maken. Wel op de weber. Maar eigenlijk wil ik gewoon een pizza oven hebben
Pizza ziet er iig goed uit. Die zullen vast gesmaakt hebben.
Ik heb een pizzaring voor mijn Weber 57, werkt perfect!

Terug
Bovenaan Onderaan