Beef en Steak

Eerste keer op de weber: Drumsticks.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jim
  • Startdatum Startdatum

Jim

Tondelzoeker
Ik heb deze drumsticks gemaakt afgelopen weekend op de slow n sear.

In totaal 45 minuten erop gelegen. Nadat ik de kip erop had gelegd ging de temperatuur beheersen prima. Na het openen van de deksen voor de bbq saus aflakken kreeg ik bijna niet meer de 180 graden.

Ze waren wel hartstikke mals, alleen helaas de krokante korst ontbrak, terwijl ik ze op het eind nog wel even direct heb gegrild.

IMG_4779.jpeg

IMG_4785.jpeg

Lust ik!
Krokante korstjes vraagt wel een wat speciale behandeling. Zijn wel draadjes van.

Temperatuur ging niet meer omlaag of omhoog?

Laatst bewerkt:
heerlijk resultaat. ondankts het gebrek aan een krokant velletje zou ik er zo een naar binnen kunnen schuiven

Wat ziet die BBQ er nog maagdelijk uit, haha! Maar mooi resultaat!

• Leuk
Waarderingen: Jim
Mooie Weber, mooie kippies

Voor een eerste keer op de W57. Mooi werk.
Kippie gaat er altijd wel in.

• Leuk
Waarderingen: Jim
Lust ik!
Krokante korstjes vraagt wel een wat speciale behandeling. Zijn wel draadjes van.

Temperatuur ging niet meer omlaag of omhoog?

Nadat ik de 2e keer de deksel eraf had ging de temperatuur niet meer echt omhoog. Hij ging nog richting de 160 en toen heel langzaam omlaag. Misschien had ik te weinig briketten?

aan die gloed. van de kolen te zien is dat gedeelte wel heter als. 160 graden je probe zit daar. een eind vanaf je drumsticks zien er goed uit je had dat krokante velletje ook kunnen creëren door ze. te grillen op dat gloeiende gedeelte ef draaien en spelen .

Maar dat bordje. met kip. ziet er goed uit hoor.

dat is ook zo mooi. aan de weber spelen met vuur

aan die gloed. van de kolen te zien is dat gedeelte wel heter als. 160 graden je probe zit daar. een eind vanaf je drumsticks zien er goed uit je had dat krokante velletje ook kunnen creëren door ze. te grillen op dat gloeiende gedeelte ef draaien en spelen .

Maar dat bordje. met kip. ziet er goed uit hoor.

dat is ook zo mooi. aan de weber spelen met vuur
Die foto was inderdaad warmer, maar die foto is genomen op het moment dat ik de kip er net op had gelegd

Terug
Bovenaan Onderaan