Beef en Steak

Eerste keer op de Bastard, Broodje Pulled Pork

BBKnoeiStef

Sprokkelaar
Eerste keer m’n bastard Large aangestoken. Hiervoor had ik de GG compact. Gelijk ingebrand door een Low&Slow sessie met Pulled Pork erop.

680gram procereur, PulledPork rub & om het halfuur insprayen met appelsap. Ook heb ik er 2 blokjes rookhout - appel erbij gedaan.

Het was heerlijk, maar de volgende keer laat ik m nog iets langer liggen zodat het vlees nog malser zal zijn, eind kerntemperatuur was 94°C.

(Foto van de thermometer was voor het inpakken van de aluminium folie.)

EAECDA2E-9C59-4E47-AE74-A331279033B8.jpeg

IMG_1705.jpeg

IMG_1713.jpeg

IMG_1761.png

Zo dat ziet er heerlijk uit. Dat lust ik wel.

Lekker hoor! Volgende keer gewoon prikken om te kijken of het voldoende zacht is en met een large kan er makkelijk 3 of 6 kg op 😉 altijd makkelijk om in de vriezer te hebben 😁

Ziet er lekker uit. Inderdaad volgende keer vooral op gevoel (boterzacht) prikken, en de eindtemperatuur iets meer loslaten. Komt dan ongetwijfeld goed 😊

Zunne grote barbecue met zo’n klein stukske vlees 😉.

Zonder dolle ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je knor en veel plezier met je nieuwe kamado.

Lekker hoor en een mooie sessie!
Zoals hierboven waarschijnlijk al gezegd.
PP is ideaal om iets meer van te maken.
Wat overblijft vries je in en kan je makkelijk opwarmen voor een volgende keer. Als maaltijd of om bijvoorbeeld loaded nacho`s mee te maken.

Ziet eruit als een heerlijk broodje!

Wat overblijft vries je in en kan je makkelijk opwarmen voor een volgende keer. Als maaltijd of om bijvoorbeeld loaded nacho`s mee te maken.
Hoezo hou jij over? Ik heb hier van die hongerwolven zitten...... alles op...... 😂

Lekker hoor! Volgende keer gewoon prikken om te kijken of het voldoende zacht is en met een large kan er makkelijk 3 of 6 kg op 😉 altijd makkelijk om in de vriezer te hebben 😁
Het was m’n eerste keer pulled pork maken. Ik heb nog erin geprikt met een sate stokje en dacht dat het goed zou zijn maar blijkbaar nog niet🙈. Volgende keer beter! 3 kilo is wel al veel voor met zn 2en… maar invriezen kan inderdaad heel goed als de vriezer niet te vol ligt 😂

Zunne grote barbecue met zo’n klein stukske vlees 😉.

Zonder dolle ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je knor en veel plezier met je nieuwe kamado.
Schattig hé😛. Volgende keer komt dr een groter stuk op. Was even om uit te proberen en gelijk in te stoken; 2 vliegen in 1 klap 😉

Dank je wel!

Zeker, is ook zo. Volgende pulled pork die ik klaar ga maken zal groter zijn. Is goed in te vriezen met zipzakjes v.d ikea. Loaded nacho’s is wel een goede, ga ik onthouden. Bedankt!😄

Ziet eruit als een heerlijk broodje!

Hoezo hou jij over? Ik heb hier van die hongerwolven zitten...... alles op...... 😂
Regelmatig maak ik PP voor de voorraad. Dan gaat er wel 6-8 kg op.
IMG_20231126_115447.jpg

Een deel voer ik aan de "wolven" en dan kan ik de rest snel invriezen als ze even afgeleid zijn.
Ik maak dan porties van 100 of 200 gram genoeg voor 2 broodjes.
En sinds ik in de "invloedsfeer" van @Sticky Fingers ben gekomen is het ook een mooie gelegenheid om wat bitterballen te fabriceren !!

@Cherrywood Dat moet ik ook maar doen de volgende keer, grote hoeveelheid maken en dan afleiden, zodat ik wat in kan vriezen. En ook maar bitterballen naar het voorbeeld van @Sticky Fingers maken. Al beginnen met gewone pp bitterballen. Ik kom nooit meer de keuken uit met al die goede/lekkere ideeen van jullie 😂

Prima manier om je kamdo in te branden. en gefeliciteerd met je knorrretje

Broodje pulled pork is altijd lekker.

Lekker man, gauw ook weer eens maken!

Terug
Bovenaan Onderaan