BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer makreel op de WSM!

Leo zei:
van paling gaat je WSM nog meer stinken  :p

mooi project hoor

Vandaar dat ik het vroeg Leo. Ik weet nog dat we jouw WSM hebben moeten schoonbranden bij de Cook Off....
 
Dat ziet er heerlijk uit, ik moet binnenkort ook maar eens aan de verse vis!
 
Ziet er heerlijk uit zeg, Makreel hmm  :D
 
Dit ziet er lekker uit. Zo lekker zelfs dat ik zojuist het Weber rookrek heb besteld en dit weekend ook maar eens makreel ga roken. Ik ben nieuw met de smoker en zou graag willen weten of je tips hebt voor het maken van het vuur?
Wat gebruik je en hoe? Briquetten, houtblokjes, snippers, mot????
Zou je in een paar eenvoudige stappen aan kunnen geven hoe ik het beste kan zorgen voor de juiste temperatuur en rook?
 
venzent zei:
Dit ziet er lekker uit. Zo lekker zelfs dat ik zojuist het Weber rookrek heb besteld en dit weekend ook maar eens makreel ga roken. Ik ben nieuw met de smoker en zou graag willen weten of je tips hebt voor het maken van het vuur?
Wat gebruik je en hoe? Briquetten, houtblokjes, snippers, mot????
Zou je in een paar eenvoudige stappen aan kunnen geven hoe ik het beste kan zorgen voor de juiste temperatuur en rook?

Ik kom hier zsm even bij je op terug :)
 
venzent zei:
Dit ziet er lekker uit. Zo lekker zelfs dat ik zojuist het Weber rookrek heb besteld en dit weekend ook maar eens makreel ga roken. Ik ben nieuw met de smoker en zou graag willen weten of je tips hebt voor het maken van het vuur?
Wat gebruik je en hoe? Briquetten, houtblokjes, snippers, mot????
Zou je in een paar eenvoudige stappen aan kunnen geven hoe ik het beste kan zorgen voor de juiste temperatuur en rook?

Voor het vuurtje om te drogen heb ik gewoon wat eiken chunks gebruikt. (Kan vast efficienter haha)

Daarna heb ik deze afgeblust met rookmot om de "rook" te cre?ren om vervolgens nog wat briketjes erbij te leggen zodat ze van binnen ook de gewenste kerntemperatuur kregen.
 
Mini-startertje gekocht bij de Xenos (? 3,0) en gisteren even een testrun gedaan, maar goed ook, want met deze starter vol schoot de temperatuur naar 120+ graden. Straks dus met een half blikje beginnen.
IMG_20161203_132723.jpg


Makreeltjes hangen nu te drogen, gaan we straks aan de gang
IMG_20161204_135742.jpg

IMG_20161204_135756.jpg
 
Wow Roland, wat een heerlijke kleur hebben ze gekregen!
 
Temperatuur best tricky om laag te houden, alles beneden dicht en zelfs boven in de deksel wat moeten knijpen,maar wel goed gelukt. Na een uurtje kwam de vis er zeer goed uit, goed gaar en boter zacht.
Heerlijk gesmult :)
IMG_20161204_165101.jpg

 
Lekker hoor
 
Mooi resultaat zeg.. Op de Todolijst...

 
Terug
Bovenaan Onderaan