BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer low & slow spareribs gebarbecued.

Ferdi

Sprokkelaar
Berichten
34
De eerste keer op de nieuwe Weber low & slow spareribs gemaakt.
3-0,75-1 methode toegepast.
Temperatuur was in het begin te hoog en deze kunnen terug brengen met de zuurstof toevoer. Temperatuur gemeten met de meter in de deksel op 120 graden. Water in druipnat gedaan. Temperatuur bleef stabiel.
Vlees viel niet van het bot, maar was toch goed gaar en de smaak was fantastisch. Dat smaakt naar meer.



9dfe011260f9cdeb87ab099fe37a3c1a.jpg

2a427770493a74fbcd1785678a8a7a5e.jpg

0cd1b8dc859624baf772f190aca690e8.jpg

bbbc5dd00d300ee54c25489b3b932e2e.jpg

e91fc45084ab27c869c20554f5669447.jpg

9dfe46bc7fc7e728d59f3b5ed2295020.jpg

102934606f1ec25eb026fdfead1cd678.jpg

99e5c3142541c58c7a84e104e95beee4.jpg

03fa3bb4a8a67140b8142cc89a439623.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal lekker uit! Mooie BBQ ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit zeg, mooie bbq inderdaad, maar een nog veel mooier mes! Is dat een miyabi?
 
Ja, nu ben je verpest, je zal je spareribs nooit meer anders willen.
 
Ziet er lekker uit zo lusten wij ze ook wel en als je het vlees wat meer van de botjes wilt laten vallen de periode 2 wat ruimer nemen. ;)
 
Lekker hoor, dit smaakt naar beter, lekkerder, meer, #nooitmeeranders, gewoon veel experimenteren ;)
 
Prachtige kleur Weber!
Veel plezier ermee!
Gewoon oefenen dan leer je het best wat handig is en wat fijn. Het begin is goed gelukt!

Verstuurd met Tapatalk
 
Gave kleur Q. Rib zit er smaakvol uit. Ik had na mijn eerste ribs op de Q zoeits van, ik bestel nooit meer. Maak ze zelf wel....
 
Mooie kleur voor zowel BBQ als rib

Mij is ook altijd "geleerd" vlees moet van het bot vallen, nou niks is minder waar, wat jij lekker vind telt.
Idd volgende keer langer de 2e fase (prikken met tandenstoker of thermopen dan voel je het wel aan de weerstand) voor zachter vlees maar misschien vind je dat niet zo lekker als deze ribben, het is de hele week nog mooi weer, dus zet hem op

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit zo lusten wij ze ook wel en als je het vlees wat meer van de botjes wilt laten vallen de periode 2 wat ruimer nemen. ;)

Eigenlijk vonden wij het zo wel lekker, te gaar en zacht is ook niet lekker. Het is de eerste keer dat we dit gemaakt hebben, sterker nog we hebben ze nooit eerder gegeten, alleen onze dochter wel en ze vindt dat lekker, dus vandaar maar eens geprobeerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Prachtige kleur Weber!
Veel plezier ermee!
Gewoon oefenen dan leer je het best wat handig is en wat fijn. Het begin is goed gelukt!

Verstuurd met Tapatalk

Dank je, ja ik zag deze kleur op een YouTube video en begreep daaruit dat het een limited edition is. Toevallig kwam ik deze tegen en ook nog in de opruiming omdat er weer nieuwere kleuren uit zijn. Maar de kleur sprak mij wel aan. Dus meteen gekocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank je, leuk een kenner, inderdaad een Miyabi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben een beetje messengek haha. Ik heb zelf een yaxell mon 8inch maar een mooie miyabi 5000mcd shotoh staat nog hoog op het verlanglijstje. Dit is zeker de 6000mct gyutoh?
 
Ja, nu ben je verpest, je zal je spareribs nooit meer anders willen.

Ik wil zo wel vaker verpest worden, helemaal niet erg en een leuke bezigheid. Ik heb normaal weinig geduld, een hamburger duurt al te lang . Maar dit spreekt me wel aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben een beetje messengek haha. Ik heb zelf een yaxell mon 8inch maar een mooie miyabi 5000mcd shotoh staat nog hoog op het verlanglijstje. Dit is zeker de 6000mct gyutoh?

Klopt helemaal, we hebben 3 messen uit deze serie, terecht een messen gek. Wij houden ook van mooi en goed materiaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed bezig geweest met een prachtig resultaat. Top gedaan.
Je kan ook 1 bakje met briketten vullen. Dan heb je een lagere temperatuur en meer ruimte op je rooster.

En wat geduld betreft, je hoeft alleen maar te wachten. So what.
Als je eenmaal geconfronteerd ben met Low and Slow Dan durf je niet eens meer naar een restaurant. Bij wijze van.
 
Dat zijn klasse messen, die Miyabi's. Ik ben bezig om mijn messenset te vervangen. De Miyabi's bekeken, maar wat een prijzen. Ik heb nu gekozen voor Global messen. Wat een verademing met snijden vergeleken met mijn oude. Snijden wordt weer leuk....

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan