BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Goulash in de DO.

theun2969

Kooltjesharker
Berichten
147
Hallo allemaal,

Het is de laatste tijd ernstig rustig op flo van mijn posten... Een en ander heeft te maken met de onrust hier in huis en hebben nogal wat te verwerken gehad. Rechtszaak, onze lieve Lady (onze maltezer van 13 jaar) overleden en andere kopzorgen... Dus tijd voor ontspanning BBQ!!!!

Ik heb voor Vaderdag een mooie grote DO gekregen van Barbecook gekregen maar nog niet eerder gebruikt. Zonde want wat is het leuk om mee te spelen!!!! Ik heb afgelopen zaterdag Goulash gemaakt voor zondag. De Goulash naar het recept van Ewald die ik vond op het andere bbq-forum.

Hier het recept dat ik gebruikte met een paar aanpassingen:

75 gr. gerookte spekblokjes
25 gr. boter.
600 gr. riblappen.
250 gr. uien.
300 gr. ontvelde tomaten in stukjes
1 blikje tomatenpuree
1 rode paprika
Zout, peper eventueel 1 runderbouillonblokje
2 eetlepels paprikapoeder
1 theelepel kummel (karweizaad)
3 laurierblaadjes
2 uitgeknepen teentjes knoflook
1 flesje (30 cl) oud bruin bier

Ik heb hier nog een goed glas rode wijn, doperwten en een beetje cayenne peper en veel meer spek aan toe gevoegd.

De riblappen heb ik natuurlijk eerst gekruid en gegrild, daarna Do in de ProQ Frontier en het spek uit gebakken in de DO.
Het spek uit de pan gehaald en de tomatenpuree ontzuurt, daarna de groenten erbij en mee gefruit.
Daarna de in blokken gesneden vlees en al de andere ingrediënten erbij deksel erop en 4 uren laten stoven bij ongeveer 110 graden. De volgende dag heb ik het vet wat boven op de goulash lag verwijderd, opnieuw warm gestookt op de ProQ Frontier afgemaakt met diepvries doperwten, zurenroom en verse blad peterselie. Geserveerd met zilvervliesrijst.

Wat vonden we ervan?
Mijn graadmeter is mijn schoonvader, hij is van de Hollandse pot... Als hij voor de tweede keer opschept en neuriet zit ik goed, en?  EUREKA!!!!
16102011904.jpg


16102011906.jpg
 
Je heb een lekker potje gekookt.
Maar is je rode kleur van de goulash op de 2de foto nou verdwenen,of ligt dat aan de foto.
 
Dat is geen straf Theun!
Hoop dat jullie nu in wat rustiger vaarwater komen.
 
Kom maar op met een bordje!
 
@Mike, komt door de foto... mijn toestel is overleden dus moet ik met mijn telefoon doen...
 
is nu helemaal de tijd voor stoofpotten he, ziet er lekker uit Theun

succes met alles
 
Ziet er goed uit...staat op de to do lijst...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Receptje staat er netjes bij, ik ga hem voor je verplaatsen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan