zaterdag een Brisket gehaald van 4,7 kilo
Alleen de keukenweegschaal gaat niet zover
Toen heb ik deze getrimd wat toch nog wel een klusje was. Ik ben hier vergeten een foto van te maken. Daarna heb ik deze geïnjecteerd met runder bouillon en in de rub gezet
Nachtje in de koelkast gerust
Zondagochtend
7:30 de Q aangezet en naar een temperatuur van 110 graden gebracht met een paar blokjes eiken hout voor de rook
En toen mocht hij er op
Toch lijkt die klein op een big Joe
Ik heb de eerste 2 uren er niks aan gedaan
En daarna om het uur ingesprayt met een mix van water en appel azijn
Toen hij in de stall kwam ingepakt met butcher paper met wat beef tallow wat ik had gemaakt met het afgesneden vet van de Brisket
Om 18:30 bij z’n 96 graden ging de thermometer er als boter in en mocht hij er af
1,5 uur laten rusten of het al niet lang genoeg heeft geduurd haha
En hier dan wat foto’s van het eindresultaat
de flat was iets aan de droge kant maar de smaak was heerlijk
Toen van de point nog wat burnt ends gemaakt
Was erg lekker allemaal maar kon beter qua sappigheid. misschien toch iets anders gebruiken als runder bouillon als injectie vloeistof
Toch leuk om een keer gemaakt te hebben
Alleen een tijd rovend stuk vlees
Alleen de keukenweegschaal gaat niet zover
Toen heb ik deze getrimd wat toch nog wel een klusje was. Ik ben hier vergeten een foto van te maken. Daarna heb ik deze geïnjecteerd met runder bouillon en in de rub gezet
Nachtje in de koelkast gerust
Zondagochtend
7:30 de Q aangezet en naar een temperatuur van 110 graden gebracht met een paar blokjes eiken hout voor de rook
En toen mocht hij er op
Toch lijkt die klein op een big Joe
Ik heb de eerste 2 uren er niks aan gedaan
En daarna om het uur ingesprayt met een mix van water en appel azijn
Toen hij in de stall kwam ingepakt met butcher paper met wat beef tallow wat ik had gemaakt met het afgesneden vet van de Brisket
Om 18:30 bij z’n 96 graden ging de thermometer er als boter in en mocht hij er af
1,5 uur laten rusten of het al niet lang genoeg heeft geduurd haha
En hier dan wat foto’s van het eindresultaat
de flat was iets aan de droge kant maar de smaak was heerlijk
Toen van de point nog wat burnt ends gemaakt
Was erg lekker allemaal maar kon beter qua sappigheid. misschien toch iets anders gebruiken als runder bouillon als injectie vloeistof
Toch leuk om een keer gemaakt te hebben
Alleen een tijd rovend stuk vlees