BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer brisket!

Gefeliciteerd met je koe. Het resultaat ziet er prachtig mals uit. Het lange wachten waard!
 
Ziet er mooi uit. Zeker behelpen op zo’n vakantie adresje. Was het een whole packer (flat and point)? Dan zou je de volgende keer bij het snijden wat anders kunnen proberen. Bij de punt (ja verwarrend) van de flat beginnen en zodra je de point nadert het vlees een kwartslag naar je toe draaien. Zodat je als het ware in het vlees kijkt (snijplank naar je toe). Vervolgens door midden en beide kanten snijden. Wordt ook uitgebreid beschreven in het boek van Aaron Franklin. Deze manier bevalt mij het beste.
Dat heeft met de draad van het vlees te maken toch? Omdat een hele brisket eigenlijk uit 2 losse spieren bestaat? Ik ben het wel tegen gekomen, maar het ging me voor nu te ver om dat helemaal uit te zoeken. Bedankt voor de tip! Mooi excuus om het nog een keer te proberen ;)
 
Dat heeft met de draad van het vlees te maken toch? Omdat een hele brisket eigenlijk uit 2 losse spieren bestaat? Ik ben het wel tegen gekomen, maar het ging me voor nu te ver om dat helemaal uit te zoeken. Bedankt voor de tip! Mooi excuus om het nog een keer te proberen ;)
Klopt helemaal. Twee verschillende spieren. We zijn altijd op zoek naar excuses om nog een keer brisket te maken 🤤. Zie plaatjes t.a.v. snijden.
1.jpg
2.jpg
 
Ziet er heerlijk uit, gratz met je koetje!
 
En dat op een simpel keteltje!
Ik moet hier ook eens werk van maken als ik dit zo zie...
 
Prachtig stuk vlees als eindresultaat , en dat op een ketel BBQ.
Hulde !
Dikverdiende sticker!
 
🙌👏👍🤟 geen woorden voor. nu moet ik ook wel aan de bak. tx voor de inspiratie.
 
Klopt helemaal. Twee verschillende spieren. We zijn altijd op zoek naar excuses om nog een keer brisket te maken 🤤. Zie plaatjes t.a.v. snijden.

Super duidelijk! Ga ik volgende keer zeker proberen (y)
 
Dit is prima geslaagd.
Gracias met de 🐄🐄🐮
 
Zo dat is een mooie run. En knap dat je het op de kleine weber voor elkaar hebt gekregen.
dat moet smullen geweest zijn.

gefeliciteerd met je koei
 
Terug
Bovenaan Onderaan