BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer brisket

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat... En of jullie aan het einde van de avond Brisket mensen zijn, of juist niet...
Nou geef mij maar iedere dag brisket hoor, ontbijt lunch en diner graag

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Nou geef mij maar iedere dag brisket hoor, ontbijt lunch en diner graag

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Chapeau. Die van mij is ook goed gelukt. Pssst en wat vond het bezoek?
 
Nou geef mij maar iedere dag brisket hoor, ontbijt lunch en diner graag

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Heb je foto’s?
 
Chapeau. Die van mij is ook goed gelukt. Pssst en wat vond het bezoek?
Ja ik zag het, die was ook niet mis hoor. Het bezoek was er helemaal weg van. Zelfs de kleine van net een jaar zat te kraaien van plezier in zijn kinderstoel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Een hele mooie whole packer Brisket.
Gefeliciteerd met je koetje
 
Mmmm, als peuters om zijn? Who am I to judge?
 
Had jij de brisket nog geïnjecteerd?
Hij ziet er lekker sappig uit zeg, ik ben onderweg om de restjes te komen halen :D
 
Had jij de brisket nog geïnjecteerd?
Hij ziet er lekker sappig uit zeg, ik ben onderweg om de restjes te komen halen :D
Nee niet geïnjecteerd oid. Gewoon vooraf peper zout en koffie erop (verhouding 4:2:1) en vier chunks rookhout.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Goed bezig hoor, gratz met je koetje!
 
Top. Fantastische run en een mooie reportage.
Heel veel Gefeliciteerd met je sticker.
Ik heb genoten van je verslag
 
Ben wel benieuwd als je het vlees in de koeler doet om te rusten en je hebt het ruim van te voren klaar, kan je het het dan weer opwarmen of eten jullie het dan op de temperatuur zoals het is?

Ik weet dat het lang warm blijft maar mijn eerste Brisket was niet op tijd klaar dus de volgende wil ik al heel vroeg gaan (5-6 uur) gaan maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ben wel benieuwd als je het vlees in de koeler doet om te rusten en je hebt het ruim van te voren klaar, kan je het het dan weer opwarmen of eten jullie het dan op de temperatuur zoals het is?

Ik weet dat het lang warm blijft maar mijn eerste Brisket was niet op tijd klaar dus de volgende wil ik al heel vroeg gaan (5-6 uur) gaan maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wanneer je het van de bbq afhaalt even uitlaten wasemen. Weer in butcher paper of aluminiumfolie handdoeken er om heen en in een koelbox. Blijft uren goed. Bijv. Aaron Franklin raadt ook aan het te laten terug koelen tot 60-65 graden. Vorige week een run gedaan. Zeker 2,5 geduurd voordat temp richting de 65-60 ging. Succes!
 
Nee niet geïnjecteerd oid. Gewoon vooraf peper zout en koffie erop (verhouding 4:2:1) en vier chunks rookhout.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
wow, dat ziet er mooi uit.
Die koffie, gewoon koffie die je in een pak koopt bij de supermarkt bijvoorbeeld? of is dat een aparte koffie of iets (noobvraagje)
 
Ben wel benieuwd als je het vlees in de koeler doet om te rusten en je hebt het ruim van te voren klaar, kan je het het dan weer opwarmen of eten jullie het dan op de temperatuur zoals het is?

Ik weet dat het lang warm blijft maar mijn eerste Brisket was niet op tijd klaar dus de volgende wil ik al heel vroeg gaan (5-6 uur) gaan maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb geen koelbox, dus ik heb folie, handdoeken en BeefenSteak tas gedaan. Die was na een uurtje of 3 nog wel redelijk warm maar ik hem hem in de folie even in de oven gestopt op een graadje of 140. En na het snijden in een warme ovenschaal gelegd, dat scheelt ook een hoop.
Zo lang je het maar goed dicht inpakt in folie kan je het prima opwarmen volgens mij. Maar koud is het ook heerlijk, zondagmiddag heb ik het samen met wat mosterd en flink wat oude kaas op een pistoletje gedaan.
 
wow, dat ziet er mooi uit.
Die koffie, gewoon koffie die je in een pak koopt bij de supermarkt bijvoorbeeld? of is dat een aparte koffie of iets (noobvraagje)
Gewoon uit de zak met bonen die ook in de espressomachine gaan en dan mee malen met de peper. Maar gemalen koffie gaat ook prima hoor denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan