Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken

Gerardb

Vuurmaker
Ik heb nu lekker een weekje vrij, dus tijd om wat te ‘oefenen’ met mijn nieuwe aanwinst. Deze keer tijd voor de ‘Beer Can Chicken’.

Maandag een hele kip bij de slager gehaald, zij was nog bevroren dus eerst een nachtje in de koelkast laten ontdooien. Gisteravond de rub gemaakt en de dame hier lekker mee ingewreven.

Vandaag de boodschappen gedaan, op de site van biggreenegg.eu inspiratie opgedaan voor de combinatie met groenten en krieltjes in de ovenschaal - ondanks dat ik een Bastard heb, vast als vrienden onder elkaar...

Rustig op ca 170 graden laten garen tot een kerntemperatuur van 72 graden, en daarna nog lekker buiten smikkelen in het zonnetje. Marshmallows toe.

Weer heerlijk gegeten zo.
daf42aac79d953557a1af900fa4fc7ce.jpg

6612730b792ba3e73bbe6bf278088ab1.jpg

0f33fe9f5b9f0202a331f4cc265e85a4.jpg

3a4a25191802e9dcf2106949a11d9a2c.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lekker hoor
Kippetje staat er vrolijk bij

Ziet er goed uit die kip, dat moet gesmaakt hebben. Gefeliciteerd met je tokkie!

Mooi gedaan. Hoe waren de aardappels en groente?
Waren prima, wel zat er wat verschil tussen de garing. Omdat deze net zo lang als de kip op de Q lagen had ik daar mijn vraagtekens bij, maar resultaat was prima. Merendeel van de aandacht ging toch naar de kip...

Mooie kip met kruidige vulling. Je kan zien dat deze echt genoten heeft van de warmte behandeling.
Gracias met de tokkie award.

Kippie staat er mooi bij tussen de groente en op het groene

Ziet er lekker uit hoor. Gefeliciteerd met je tokkie

Heerlijk plaatje zo van jou chicky. En mooi alle groentes er onder. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.

Mooi gedaan. Hoe waren de aardappels en groente?

Hi Beun, die waren heerlijk! Heb het ondertussen al een paar keer meer gemaakt. Is eigenlijk supermakkelijk en erg smakelijk. Vandaag heb ik bij de groenten nog een beetje knoflook toegevoegd, dus totaal: 1/2 rode paprika, 1/2 gele paprika, 1/2 gele paprika, 1 winterpeen, 1 sjalot, 3 teentjes knoflook en een beetje olijfolie en witte wijn en overall een beetje italiaanse kruiden. Dit zo’n 3 kwartier tot een uur mee laten pruttelen met het vlees (pincanha), en was heerlijk. De winterpeen was overigens nog een beetje knapperig, dus die wellicht in wat kleinere stukjes.

Ik vond een recept op de site van Plus met krieltjes + tomaten tapenade (bakje bij AH) + witte wijn + italiiaanse kruiden. Dit in het alu-folie goed dicht maken en mee laten stomen, is ook erg lekker, en niet moeilijk.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: Beun
Terug
Bovenaan Onderaan