BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken

Behanger

Tondelzoeker
Berichten
18
Vandaag maar weer eens de BBQ aangestoken, was ontzettend benieuwd naar de Beer can chicken. Kon ik direct de nieuwe Ecobrasa kokosbriketten proberen. Bij de AH een lekker scharrelkipje gehaald.



Sinds kort heb ik de 57 cm GBS Master touch, maar moet er nog even aan wennen dat er meer kolen in moeten :D. Hij ging snel naar de 200 graden maar na 25 minuten zakte hij 40 graden, toen nog wat briketten aangemaakt en er bij gelegd. Hierna ging hij goed verder.
Na 1 uur en 15 minuten had het kippetje de goede temperatuur, alleen doordat de temperatuur zakte was het velletje niet knapperig vermoed ik. Maar desalniettemin was het een heerlijk mals kippetje.



Was bijna vergeten een foto van het bordje te maken.



 
Ziet er lekker uit!
Heb je toevallig ook nog een foto waarbij de kip op de bbq staat? (Action foto zeg maar ;) ) Ik vermoed dat je dan gelijk een sticker verdient
 
ziet er goed uit, en wat SilverFox zegt, heb je ook foto's dat ie op de bbq staat?
 
Yum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
SilverFox zei:
Ziet er lekker uit!
Heb je toevallig ook nog een foto waarbij de kip op de bbq staat? (Action foto zeg maar ;) ) Ik vermoed dat je dan gelijk een sticker verdient

Oh nee die heb ik natuurlijk niet. Weer een reden om het binnenkort weer te maken.
 
Behanger zei:
SilverFox zei:
Ziet er lekker uit!
Heb je toevallig ook nog een foto waarbij de kip op de bbq staat? (Action foto zeg maar ;) ) Ik vermoed dat je dan gelijk een sticker verdient

Oh nee die heb ik natuurlijk niet. Weer een reden om het binnenkort weer te maken.

goed bezig, dat is de juiste mentaliteit.. :D :D
 
Heb je iig een prima oefenrun achter de rug  :p
 
Lekker kippie!
 
Heeft er iemand wat tips om het velletje krokanter te krijgen? Of is dit gewoon een kwestie van de bbq op een hogere temperatuur?
 
Yep. Ik hou altijd rond de 180 graden aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan