BasBQ
Beef en Steak

Eerste caveman steak

Koesie

Tondelzoeker
Berichten
16
Voor het eerst een caveman steak gemaakt was erg smakelijk.
en had niet verwacht dat mijn kleine jongen van 4 medium-raw vlees waardeerde  ;D

cm1-1.jpg

cm1-2.jpg

cm1-3.jpg

cm1-4.jpg

cm1-5.jpg


Caveman steak
 
Lekker, Mooi stuk vlees T-Bone zo te zien. Mooie zoutvlokken en direct op de kolen had je hier een reden voor ?
 
Ja natuurlijk ik begrijp het , Steven is overigens een hele goede vriend van me  ::)
 
Ziet er heerlijk uit, maar zo direct op de kolen lijkt me dood eng voor zo'n prachtig stuk vlees. Hoe lang deed je elke kant?
 
Wow idd zo direct op de kolen is wel lef hebben..... Wel echt caveman style!
 
Mooi gedaan :) lijkt me ook gaaf om eens te doen
 
Die sauce lijkt me heftig zeg, holymoly!
 
Koesie zei:
Voor het eerst een caveman steak gemaakt was erg smakelijk.

Wonderlijke methode. Je krijgt gelijk zin om je berevel aan te trekken  :D .

De vraag plopt wel gelijk bij mij op of dat stuk vlees na het bakken niet helemaal onder de as- en koolresten zit?
Maakt het eindresultaat deze methode nou een 'echte aanrader', of meer 'leuk om een keer te doen'?

Grtz van Jeroen

 
Ziet er fantastisch uit, staat bij mij op de to-do-list
 
Chris dit gebeurt met enorme hitte, de as wordt er na afloop af geborsteld. Het gezond zijn valt dus reuze mee.
 
Frits zei:
Chris dit gebeurt met enorme hitte, de as wordt er na afloop af geborsteld. Het gezond zijn valt dus reuze mee.
Maar je kan er toch nooit alle as vanaf borstelen? Dus je krijgt toch nog heel wat as binnen?
En waar het vlees in contact komt met de gloeiende kolen zal het aan het oppervlak toch verbranden?

Mijn gouden regel is om het eten nooit in contact te laten komen met het vuur of de vlammen. Het ziet er allemaal wel stoer uit maar gezond is het volgens mij niet...
 
ChrisMaes zei:
Frits zei:
Chris dit gebeurt met enorme hitte, de as wordt er na afloop af geborsteld. Het gezond zijn valt dus reuze mee.
Maar je kan er toch nooit alle as vanaf borstelen? Dus je krijgt toch nog heel wat as binnen?
En waar het vlees in contact komt met de gloeiende kolen zal het aan het oppervlak toch verbranden?

Mijn gouden regel is om het eten nooit in contact te laten komen met het vuur of de vlammen. Het ziet er allemaal wel stoer uit maar gezond is het volgens mij niet...

Maar wel leuk.
 
@Edwin ja dat snap ik, het was idd spannend om erop te leggen. Ik heb het ongeveer anderhalve minuut per kant gedaan, toen was hij nog flink medium raw.
@El Fumarole ja ik vond het toegevoegde waarde hebben, zal ik het elke keer doen nee maar het was zeker niet de laatste keer. De smaak was degelijk anders dan op het rooster.
@ChrisMaes  as binnenkrijgen valt wel mee, zoals gezegd  het beetje as wat erop zit borstel je er zo af. En tja ongezond, er zijn wel meer dingen ongezond. als je sommige zaken grilt kan je de vlammen niet ontwijken.
 
Er glipt bij mij ook wel eens wat door het rooster; Probleem opgelost!!! ;D :D
 
Leuk recept om een keer te proberen, met name voor de echte BBQ avonturiers! En duidelijk uitgelegd met foto's en film. Bedankt Koesie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan