Tja mijn ervaringen....
Ben zelf niet groot fan van de gare stukken rund (worstjes prima, steaks medium rare graag
). Short ribs was niet geheel mijn smaak, en brisket wel een paar keer geproefd, maar geen wouw effect. Desalniettemin wilde ik dit gewoon een keer gedaan hebben, puur voor de ervaring.
Waarom de kern zo snel op 92 zat, geen idee. Mijn packer was 4kg en in de receptuur ging men uit van een flat van 2kg. Waarschijnlijk heeft dit rappe tempo er voor gezorgd dat de malsheid nog te wensen over liet.
De burnt ends gingen daarentegen beter. De pure versie vond ik niet erg super (wel zeer zacht, als je ze er maar lang genoeg in laat liggen). De versie in de half half was iets stugger, maar werd ook boterzacht en vond ik beter van smaak.
De 30 minuten was trouwens niet afdoende, maargoed dat zal verklaarbaar zijn met versnelde kerntemperatuur.
Bij het trimmen van het vlees zou ik de volgende keer ook op de bovenkant meer vet weghalen, was toch nog erg veel.
Al met al, mooie poging, mooi een paar leermomentjes, mooie ervaring, niet mijn smaak