BasBQ
Beef en Steak

Eerste Brisket!! [emoji847][emoji120]

Ik voel en leef met je mee @Bucari007 en zo tikken de uren voorbij. Je voert de spanning wel erg op. Wat een techniek komt er kijken bij het maken van een Brisket. Ik denk dat ik er voorlopiig nog maar niet aan begin als ik dit zo allemaal lees. Wat een klus.
 
Dat was niet nodig geweest als hij ingepakt is. Veel mensen merken zodra ze een ingepakt stuk vlees terug leggen op de barbecue een stijging van 20c
Wat zou dat zijn dan? Ik zat ineens boven de 150graden en stijgende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Een brisket is geen procureur, hij warmt in het begin veel sneller op.
Hopen op een lange stall, is hopen op droog vlees, hij staat in de stall gewoon te zweten en dus vocht te verliezen. Daarom pakken de meeste hem dan in, dan is er geen stall meer en blijft hij malser.
Sorry dat ik er even op inhaak, maar bedoel je hiermee dat je hem aan het begin van de stall moet inpakken? En hoe weet je dat je in de beruchte zone zit? Wacht je een kwartier of iets?
 
Het is moeilijk om precies te bepalen wanneer het vlees in de stall zit. Maar je wil het er niet te lang in hebben. Soms zit het meer dan twee uur in de stall als je niks doet.
zeg hooguit een half uur, anders is het vocht verlies zonde.
Zelf kijk ik vooral of de bark goed vast zit, als de temp dan rond de 65c zit pak ik hem in.
Maar er zijn ongetwijfeld veel mensen die het anders doen.
 
Wat een mooi proces om te volgen. Ooit ga ik hier ook nog voor. Succes!
 
Wat een feest wordt dit. Erg benieuwd naar het eindresultaat
 
och mooi zeg, jongejonge!
Zit te genieten hoor, heerlijk!!!! šŸ”„ (y)
 
Hij mag eraf!!! Bij 93 duurde het nog even voordat een paar plekken in de flat echt boterzacht waren, dus al met al nog wel 45 min langer laten liggen, maar nu voelt hij echt geweldig zacht!!
Even uitstomen en opnieuw inpakken! Kleine 2 uurtjes tot Diner, dus perfect qua timing al zeg ik het zelf.

De burnt ends gaan erop als snack bij de borrel vanavond
be4b17d9481e3409ea4f000af84fe485.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Wow, wel echt een beleving hoor!
Smaak is erg Beefy, maar wel echt mijn ding.
Erg tevreden met de mooie rookring, de Point was echt On Point!! Bend-test
Super sappig en mals, de Flat wad erg goed van smaak, rook was perfect, maar wel ietswat droger.

Burnt Ends liggen op de Q as we speak, dus nog even heerlijk naborrelen!

1 Lunchzakje naar de buurman
1 Lunchzakje naar schoonpa
1 Lunchzakje naar me broertje

Potverdikkie wat zijn die Briskets eigenlijk ook maar klein!

Ps; heb ik mijn koetje nu verdiend??

Bedankt voor de tips en het meekijken mannen (en wellicht dames?!)

Dit gaan we zeker nog eens doen!! Maar dan eens met graangevoerd, toch eens kijken of dat nog verachil maakt.
cd3a2fd8f8e0896e27a37386ca3b8512.jpg
3378b63ebe7ebb900604c3a1a6224eeb.jpg
ae78e984b98567edb8f3a86a8778436f.jpg
c0f549916f7449ef2fe557ea420db130.jpg
287182d138960f923caaa044751d9de5.gif


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
4110614e26f066babddec4ac8dbdfacd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit.
Staat hier ook nog op de todo lijst.
 
Gefeliciteerd met je koetje! Blij dat jouwes ook zo goed gelukt is, ik zal mijn draadje ook even updaten nu.
 
Mooie run, mooi verhaal en top fotoā€™s. Van harte met je koe. Je hebt het meer dan verdiend. Wat zou je de volgende keer anders doen...
 
Mooie run, mooi verhaal en top fotoā€™s. Van harte met je koe. Je hebt het meer dan verdiend. Wat zou je de volgende keer anders doen...
Haha..ik heb alle stappen opgeslagen. Ik gebruik een app: recette tek waar ik alle recepten in bewaar en aantekeningen maak.

Volgende keer anders;

1) Houtskool anders aansteken, meer voorin, ik merk toch dat mijn Masterbuilt naar achteren toe brand. En dit zag ik qua hitte lokaal ook wel terug.

2) Later beginnen met sprayen, de bark was de eerste 3uur wat te vochtig.

3) Wellicht toch iets eerder inpakken, ivm uitdrogen van de Flat.

4) sneetje vooraf maken voor de vezelrichting(dit vergeet ik vaker)

En voor de rest hetzelfde. Het was toch wel een aardig succes!!

Ohja, 5) meer Burnt ends maken!! WOW. Daar kunnen Pork Belly Burnt Ends niet tegenop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan