BasBQ
Beef en Steak

eerste bcc

D

Dante

Gast
Na gisteren zalm van een plankje (http://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-cedar-plank-salmon.html) op de q gemaakt te hebben, heb ik me vandaag voor de eerste keer aan beer can chicken gewaagd...

Eerst de ingredienten. Als rub heb ik een all purpose rub van Stockyard gebruikt.
2014-03-30164309.jpg
[/URL]]/img]


en rubben maar...
2014-03-30164841.jpg
[/URL]][/img]


Daarna op de q. Ik heb de hickory chips ruim een uur geweekt maar toch vlogen ze vrij snel in brand. In een Weber OTS 47cm is het wat friemelen, vandaar dat de kip het kolenmandje hier raakt. Ga in het najaar toch maar eens serieus voor een OTP 57 kijken, maakt het bbq toch net even waat aangenamer, denk ik zo.
2014-03-30184449.jpg



Na een goed uur leek het kippetje mij wel gaar, maar eerst nog even rusten...
2014-03-30194509.jpg



Uiteindelijk is het zover, smullen maar! Als bijgerechten de coleslaw van Dominique (erg lekker btw) en stokbrood met een bekend Frans kaasmerk en kruidenboter naar recept van mijn echtgenote.
2014-03-30201606.jpg



Ik moet zeggen, het heeft ons allemaal uitstekend gesmaakt! Net als de zalm van gisteren is dit er eentje die op de vaste receptenlijst komt!
 
Ik was even aan het stoeien met de foto's, maar ze staan er nu allemaal op.
 
lekker hoor, welkom bij de tokkies
 
Lekker hoor!
Wat je ook kunt doen is de briketten gewoon helemaal rond in de 47er leggen, dus geen kolenmandjes gebruiken, heb je meteen meer ruimte voor zo'n mooie dame!!!
(Maar de ruimte op een 57er is inderdaad wel lekker hoor)
Gefeliciteerd met TOK, nu op naar KNOR en KOEI
 
Nice, leunt  wel zwaar tegen je kolenmandje aan zo te zien, maar eindresultaat telt, dus congrats met je tokkie
 
Hi Dante,
ziet er goed uit. Probeer de volgende keer eens 1 kolenmandje waardoor je meer ruimte voor de kip hebt. Ik heb dit al vaker gedaan  (voor mijn genootschap aanmelding) op mijn 47 en dit gaat prima. Mijn ervaring hiermee is OK, sterker nog, ik doe niet anders vanwege ruimtegebrek (stoofschotel - Rollade).


Ik zou zeggen succes.

Groet,

Eddy

 
Lekkere kip hoor, en gefeliciteerd met je tokkie. De ruimte is idd wat aan de krappe kant, en bij een OTP heb je net even wat meer speelruimte. Alhoewel je gaandeweg ook daar steeds meer ruimte gebrek krijgt en weer wat groters wilt omdat je er steeds meer op wilt bereiden :)
 
Mooi kippie. Ik zie die kipjes van tante Door steeds vaker langs komen bij liefhebbers.
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Gefeliciteerd met je Tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan