BasBQ
Beef en Steak

Eendenborst met sinaasappel amarettosaus

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.642
Dit jaar met kerst was ik aan de beurt voor het hoofdgerecht.
Hier op het forum al een aantal keer Eendenborst voorbij zien komen en dit leek me wel wat.
Mijn gerecht is geïnspireerd op Deze van @Ridevi71

Omdat het onderdeel van een 5 gangen diner was voor 10 personen heb ik helaas niet veel foto’s kunnen maken, dat is best hard werken.

S'middags heb ik de bekende aardappelroosjes gemaakt van dit forum.
Op de een of andere manier lukte het niet als we ze voorkookte, bij het rollen braken ze.

Uiteindelijk een manier gevonden om ze wel te kunnen rollen en maken.

010A8837-3CFD-44C9-8E63-7AC76C9D35E9.jpeg

B29F5928-9EEB-4B61-8B5A-C819A5E9210E.jpeg


Deze heb ik s’ochtends geprobeerd en komen uit de oven.
De uiteindelijke roosjes ook, dit paste niet op de bbq.
Het was bij mijn ouders en ik had de weber 57 bij en mijn zwager de weber 47.

Toen wij aan de beurt waren heb ik op het aanrecht alle borden voorzien van een bedje van gemengde sla, aan de zijkant zie je een skillet op het vuur staan met de tomaatjes.
Die waren langzaam aan het poffen.

F118440F-2736-486D-BB03-973932BF6C2A.jpeg


Buiten beeld staan nog 2 borden meer.

Met nog 15 min op de klok ben ik de kruislings ingesneden Eendenborst ver van het vuur af gaan bereiden, op de 47 van mijn zwager had ik voor de kids een in dikke plakken gesneden beenham liggen. (Maar niet op de foto dus niet gebeurd)

B22C6428-1871-47EB-8939-D470FA6F133B.jpeg


2B236723-215C-4226-8291-391F50AAB127.jpeg


Toen ze een kern hadden van 48 graden heb ik ze met een paar tegelijk afgegrild boven de kolen, op de foto zijn er al een paar verdwenen onder de aluminiumfolie.

Uiteindelijk binnen per stuk getrancheerd en op het bedje van sla gelegd, 4 tomaatjes en 2 Aardappelroosjes erbij.
Een mooie scheut van de sinaasappel amarettosaus erover en 3 bloemetjes netjes erbij en we konden serveren.

BF6F184F-3951-4BE3-BBA0-DDF5A67AEBFC.jpeg


Eendenborst met sinaasappel amarettosaus, aardappelroosjes en gepofte tomaatjes op een bedje van gemengde sla.


Normaal maak ik veel meer foto’s en dit is ook niet mijn manier van verhalen schrijven, maar door de hectiek van het moment er niet aan gedacht meer foto’s te maken.

Het was heerlijk en de gasten hebben er flink van genoten.

Bedankt voor het lezen en @PH met een F bedankt voor het onderwerp!

De andere gerechten die hier de revue hebben gepasseerd zal ik komende dag ook uitschrijven, hier heb ik wel veel meer foto’s van.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er geweldig uit @Zzzjon
Zal ook zo gesmaakt hebben.
 
Prachtige inzending. Ziet er voortreffelijk uit 👌🏻
 
Heerlijk recept en de gele bloemetjes maken het helemaal af. Heerlijk, had graag aangeschoven.
 
Hè John

Leuk man. Je hebt er een sjiek feestje van gemaakt.
Eendenborst Is al erg lekker en dat sausje geeft er nog wat extra's aan.
Eigenlijk een ideaal gerecht. Goed voor te bereiden. Alleen nog het afgrillen.
En 10 eendenborsten afgrillen Is ff hard werken 😅

Dit Is ook weer zo'n gerecht waarbij je denkt : waarom gaan we nog naar een restaurant?

Toppertje 👌
 
Gezellig bezig en top maaltje als resultaat. Top👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan