BasBQ
Beef en Steak

eend op een blikje

trickydikkie

Vuurmaker
Berichten
91
Ik krijg woensdag mensen[7 pers] te eten en nu was het idee om eens eend op een blikje te zetten. Ik wil het blikje vullen met sinaasappelsap met cointreau en de eend moppen met een sinaasappelglaze. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en hoelang de eend op de Q moet staan. Heb al wel gegoogled maar kwam weinig info tegen. groeten
 
Eend is lastig om in z'n geheel te bereiden Dikkie, omdat de pootjes kleiner zijn en de borst groter heb je een hele grote kans dat het één niet gaar is en het andere wel, of het één droog...
Misschien als je net als bij kalkoen je borst terug koelt door er een zak ijsblokjes oplegt dat je dat verschil kleiner kan maken.
 
Bij de Naked Whiz zeggen ze dat de inhoud van het blikje niks toevoegt aan de smaak. Maar voor het verhaal er omheen is het mooi.

Misschien moet je naast de tip van noskos denken  aan het beschermen met alluminiumfolie bij de delen die te snel gaan.
 
Noskos en Frits bedankt voor de info , ik denk dat ik voor de alufolie ga van Frits. Dat terugkoelen ken ik niet en ik denk ook dat je met alu-folie hetzelfde resultaat krijgt. Probeer wel ff foto's te maken.  groeten
 
Succes en ben benieuwd naar de foto's.
 
Het is geen hele eend geworden maar eendenborstfilets. Foto's volgen [staan bij mijn maatje op het toestel]. groeten
 
Maar dat is heerlijk, lekker met ingesneden vet, mmmmmmmmm
 
Terug
Bovenaan Onderaan