BasBQ
Beef en Steak

Een vraagje over de wga

Wally

Kooltjesharker
Berichten
101
Ik ben van plan een wga aan te schaffen voor op de camping nou viel mij op dat het onder rooster vrij dicht zat op het boven rooster
Wordt het onder rooster eruit gehaald of niet
Wat zijn jullie bevindingen!!!!!
 
het klopt da je briketten dichter onder je rooster liggen, maar het onderrooster hoort er gewoon in te liggen.
Als je hem eenmaal onder de knie hebt zul je het een hele prettige bbq vinden.
Ik gebruik hem hier thuis best wel vaak voor mijn vlees, en de rest van de maaltijd op het fornuis in de keuken
 
Onderrooster hoort er inderdaad gewoon in.

Leg op de bodem een dubbele laag alluminiumfolie, dat maakt makkelijker schoon.

Doordat de afstand tussen kolen- en grillrooster klein is heb je aan 16 ecobrasa briketten genoeg om goed te kunnen barbecuen. je hebt dan iets meer dan de helft van de WGA voor direct grill gebruik.
 
Ja ik vond de afstand wat klein maar wel super voor direct te grillen

Het komt helemaal goed

Bedankt voor jullie reacties
 
Wally zei:
Ja ik vond de afstand wat klein maar wel super voor direct te grillen

Het komt helemaal goed

Bedankt voor jullie reacties

Niet alleen voor direct hoor Wally, ik doe er ook een hele kip op, gevlinderd en indirect. Na een uurtje is het aanvallen!
 
Oh ja dat geloof heb idee?n zat

heb ook zoveel lekkere dingen voorbij zien komen
 
Koudroken met de coldsmoke generator gaat ook heel goed
 
Dominique zei:
ik doe er ook een hele kip op, gevlinderd en indirect. Na een uurtje is het aanvallen!

Maar bedekt die gevlinderde kip niet zo'n beetje het hele rooster? Hoe doe je dat dan indirect?
 
Edwin zei:
Dominique zei:
ik doe er ook een hele kip op, gevlinderd en indirect. Na een uurtje is het aanvallen!

Maar bedekt die gevlinderde kip niet zo'n beetje het hele rooster? Hoe doe je dat dan indirect?

Paar ecobrassa's aan de ene kant, op een stapeltje, ongeveer een half klein startertje.
CIMG0826Medium.jpg


Dit is aan het eind, leg je kip met zijn billen naar het vuur, nek zo ver mogelijk aan de uiterste kant, die is dun bevleesd.
 
Top! Zo'n foto maakt het meteen duidelijk.
Ga ik deze week proberen,
 
Dit is een Italiaanse kip, die zijn flink van vlees, als je een plofkip hebt, wel af en toe even kijken. En ik zie wel dat de nek minder dun is dan ik schrijf, maar de filets worden anders droog, dat bedoelde ik meer.... Blond. Lang leve de foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan