Beef en Steak

Een tuin vol passie en verleiding... genieten van mijn Grote Groene Vriend!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
7.044
Lieve BBQ-Vrienden,

Afgelopen vrijdag kreeg ik een oud collegaatje op bezoek, een soort vriendin van me... ach, ik zeg het eerlijk, ik ben soms een beetje verliefd op haar. Onlangs vierden mijn lieve mooie vrouw en ik ons 25 jarige huwelijksfeest - met veel muziek, drank en barbecue - en daar was dat oud collegaatje ook, met nog een paar hele leuke vrouwen waar ik eerder mee gewerkt had. We kwamen erachter dat een druk feest niet de allerbeste basis voor quality-time samen was. Dus lang verhaal kort, ze wilde me later een keer mee uit lunchen vragen.

Leuk idee zei ik, maar ik vind het eigenlijk nòg leuker als je bij ons komt eten. Dan steek ik mijn Grote Groene Vriend aan en vullen we de tuin samen vol passie en culinaire verleidingen... maar kan ik dan echt niet wat doen vroeg ze, jazeker zei ik, breng maar een mooi wit wijntje mee op de fiets!

Het was voor de lunch dus ik startte om half tien met wat groentjes voor de salade:

SDJ_7942.jpg


SDJ_7943.jpg


Lekker af laten koelen tot lauwwarm, mooi gesneden en later vlak voor aan tafel aangemaakt met olijfolie en sushi azijn:

SDJ_7949.jpg


Ik wilde ook een salade van gegrilde watermeloen maken:

SDJ_7947.jpg


Het grillen maakt de meloen zoeter maar door de zoutige rub (Slap Ya Mama!) ook wat vleziger, erg lekker vind ik!

Even afmaken met feta, kalamata en munt, beetje olijfolie, Happy Days!

SDJ_7951.jpg


Ondertussen twee stukjes zalm op de huid gerookt met wat citrus, peper en zout en kersenrook:

SDJ_7953.jpg


Totaal zalig natuurlijk, rustig tot 48°C in de kern was het nog lekker sappig.

Ik trof ook nog een zakje mooie groene padrons die ik wel eens hard wilde grillen als bijgerechtje:

SDJ_7954.jpg


Alleen wat olie en wat fleur de sel om het af te maken:

SDJ_7956.jpg


A la minute nog een mooi stukje geelvintonijn gegrild:

SDJ_7960.jpg


En ik mag wel zeggen, tot in de perfectie:

SDJ_7961.jpg


Toen hebben we geproost op het mooie leven:

SDJ_7958.jpg


Een prachtige biologische wijn en een hoop mooie gesprekken... het werd vier uur voordat de fiets weer vertrok.

Het was een zalige lunch!
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij jou moeten gaan eten voor mijn verjaardag! 😂😋 (maar de zelfgemaakte pizza van mijn man was ook heerlijk!)

De watermeloen-feta salade eten wij regelmatig. Ik gril de meloen alleen nooit, ga ik toch eens proberen.
 
Jammer dat ik geen meisje ben......
Wil wel je vriendje zijn.....
 
Hahaha wat type je het toch weer met een dikke knipoog Sander (y)

Passie in de tuin😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan