Hoi bbq collega's.
Nu het einde van het schooljaar nadert (niet voor mij, maar voor mijn dochter
) had de juf Nederlands voor de laatste les het volgende idee:
Iedereen maakt een lekker hapje en neemt dat mee naar de les. Daar worden de hapjes door de leerlingen zelf beoordeeld en moeten ze er een recensie over schrijven.
Dan zou er en winnaar uitkomen met het lekkerste hapje. Of de leerlingen dat leuk vonden...?.
Nou, de eerste die dat wel zag zitten was mijn dochter (ze proefde de overwinning al
). Super enthousiast vertelde ze thuis het verhaal.
Uiteraard van ons uit de vraag: wat had je dan gedacht te gaan maken, en denk je daar mee te winnen?
Natuurlijk weet ik het al, zei ze. MOINKBALLS!!! Als ik ergens aan mee doe, dan wil ik winnen ook B-)
Tja, ze heb wel een punt. What beats a MOINK?
Dus aan de slag:
Het is niet mijn project, dus de dames zelf (ze mochten met een vriendin in een team werken) aan het werk gezet.
Vooraf wel even geholpen met de ingredi?nten, maar het kneden en maken van de balletjes was voor de dames. "Vaderen" heet dat toch?
Het was erg gezellig aan tafel en langzaam maar zeker kwam er resultaat
Gisteren avond gingen ze op de wsm, 100 balletjes.
Na een uurtje konden ze gelakt worden.
Man man man, wat ruikt dat toch ontzettend lekker. Eigenlijk zou iemand die geur moeten opvangen en verkopen als deo of zo. :-O
Een half uurtje later konden ze er af
Vanochtend hadden de dames de schalen mee naar school genomen. Het 3e uur hadden ze Nederlands. Stiekem toch wel spannend.
Natuurlijk gaan de MOINKBALLS winnen, maar niet te vroeg juichen. :-SS :-SS
En toen kwam het verlossende appje: WE HEBBEN GEWONNEN!!!
Hahaaaa BAM. Zoals ik al zei: Nothing beats a MOINK!
Zelfs vriendinnen uit andere klassen hebben geproefd en de paar balletjes die nog over waren "mocht" haar vriendin mee naar huis nemen want haar vader, moeder en broertjes konden dan ook ff proeven
Die willen dus het recept..... B-)
Stiekem nog een laat Vaderdag kadootje
Nog eentje dan, omdat ze zooo lekker zijn

Bedankt voor het kijken.
Rick
Nu het einde van het schooljaar nadert (niet voor mij, maar voor mijn dochter

Iedereen maakt een lekker hapje en neemt dat mee naar de les. Daar worden de hapjes door de leerlingen zelf beoordeeld en moeten ze er een recensie over schrijven.
Dan zou er en winnaar uitkomen met het lekkerste hapje. Of de leerlingen dat leuk vonden...?.
Nou, de eerste die dat wel zag zitten was mijn dochter (ze proefde de overwinning al

Uiteraard van ons uit de vraag: wat had je dan gedacht te gaan maken, en denk je daar mee te winnen?
Natuurlijk weet ik het al, zei ze. MOINKBALLS!!! Als ik ergens aan mee doe, dan wil ik winnen ook B-)
Tja, ze heb wel een punt. What beats a MOINK?
Dus aan de slag:
Het is niet mijn project, dus de dames zelf (ze mochten met een vriendin in een team werken) aan het werk gezet.
Vooraf wel even geholpen met de ingredi?nten, maar het kneden en maken van de balletjes was voor de dames. "Vaderen" heet dat toch?

Het was erg gezellig aan tafel en langzaam maar zeker kwam er resultaat

Gisteren avond gingen ze op de wsm, 100 balletjes.

Na een uurtje konden ze gelakt worden.

Man man man, wat ruikt dat toch ontzettend lekker. Eigenlijk zou iemand die geur moeten opvangen en verkopen als deo of zo. :-O
Een half uurtje later konden ze er af

Vanochtend hadden de dames de schalen mee naar school genomen. Het 3e uur hadden ze Nederlands. Stiekem toch wel spannend.
Natuurlijk gaan de MOINKBALLS winnen, maar niet te vroeg juichen. :-SS :-SS
En toen kwam het verlossende appje: WE HEBBEN GEWONNEN!!!
Hahaaaa BAM. Zoals ik al zei: Nothing beats a MOINK!
Zelfs vriendinnen uit andere klassen hebben geproefd en de paar balletjes die nog over waren "mocht" haar vriendin mee naar huis nemen want haar vader, moeder en broertjes konden dan ook ff proeven

Die willen dus het recept..... B-)
Stiekem nog een laat Vaderdag kadootje

Nog eentje dan, omdat ze zooo lekker zijn

Bedankt voor het kijken.
Rick