BasBQ
Beef en Steak

Een mooie dag vandaag... voor pulled pork (en een stickertje)

 
 

Maarten

Sprokkelaar
Berichten
40
Had gisteren een vooruitziende blik! Wist al dat ik vroeg op ging staan voor de grand prix van China en dat het een graadje of 20 ging worden. En omdat ik helemaal in mn nopjes ben met de CAC ff langs de slager en een mooi stuk procureur van een Livar varkentje gehaald. Bot eraan gelaten deze keer en ingesmeerd met een kant en klare PP rub van Apollo. 

Vanochtend om kwart voor acht de pc opgestart en snel een half startertje met briketten aangestoken. In de eerste ronde Max gelijk 9 wagens gepasseerd en ik zit op het puntje van mn stoel. Bij de 2e safetycar snel de briketten in de UDS gedaan en de controller op 107 graden gezet. Na kwartiertje snel het varkentje erin gelegd en verder genoten van een spannende race. Wat is die Verstappen toch een topper!

Heb rond drie uur vanmiddag lekker ingesmeerd met glaze (BBQ saus, appelazijn en honing). Rond een uur of vijf was de temp 78 graden en begon ik trek te krijgen. Temperatuur verhoogd naar 120 graden en om kwart over zes gaf de thermometer 88 graden aan. Dit trof ik aan:



De bark was ninder knapperig dan vorige keren (maar toen had ik de rub ook zelf gemaakt en was de temperatuur wat hoger). Nog een kwartier laten rusten in folie. Zoek de 10 verschillen:





Het vlees was lekker sappig. Heb het 'sap' uit het folie gemengd met twee lepels Sweet Baby Ray, lepel appelzijn en lepel bruine suiker. Lekker op smaak gebracht.
En omdat wij meer van stokbrood houden dan van een wit bolletje zag het eindresultaat er zo uit:



Heeft prima gesmaakt; de rub is voor mij wel wat aan de flauwe kant (mag wel wat pittiger zijn) maar de kinderen vonden het daardoor extra lekker.
 
Ziet er prachtig uit, is ook lekker met een pita broodje.
 
Lekker zeg
 
Lekker en natuurlijk gefeli met je sticker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan