Net terug van vakantie en de Q dus weer aangestoken, dit keer voor de 64e keer in 2013.
Geen grote BBQ-culinaire hoogstandjes dit keer, maar een beetje van alles wat om er weer in te komen!
Home-made was wel de sat? volgens marinade recept van DanBras en weer om te zuigen als vanouds.
Door tijdgebrek kon ik geen 24/48 uur wachten en heb de varkens kophaas blokjes vanmiddag onder vacu?m gemarineerd gedurende ca 4,5 uur.
Het resultaat was perfect, vrijwel alle marinade was in het vlees getrokken en gaf het vlees een perfecte smaak.
Naast de sat? wat andere standaard vleessoorten op de Q, te weten hamburger, ossenhaas en de oude vertrouwde speklapjes op verzoek van een verdwaalde gast!
Morgenavond gaan we weer wat serieuzer aan de slag, er ligt sinds vanavond een 2,7 kg procureur te ontdooien die ik morgen ga injecteren en vervolgens is het zaterdag weer Pulled Pork Day bij huize RedFox!
De foto's spreken voor zich, bedankt voor het kijken!
De varkenshaas blokjes in de marinade
10 stokjes sat? ready for the Q
indirect garen van de sat?
na indirect garen nu even mooi schroeien
grillmarks op de hamburgers
3 stukjes ossenhaas
1 ossenhaas even poseren
blanke speklapjes
ze blijven lekker...
2,7 kg procureur aan het dooien voor PP sessie van aanstaand weekend!
Geen grote BBQ-culinaire hoogstandjes dit keer, maar een beetje van alles wat om er weer in te komen!
Home-made was wel de sat? volgens marinade recept van DanBras en weer om te zuigen als vanouds.
Door tijdgebrek kon ik geen 24/48 uur wachten en heb de varkens kophaas blokjes vanmiddag onder vacu?m gemarineerd gedurende ca 4,5 uur.
Het resultaat was perfect, vrijwel alle marinade was in het vlees getrokken en gaf het vlees een perfecte smaak.
Naast de sat? wat andere standaard vleessoorten op de Q, te weten hamburger, ossenhaas en de oude vertrouwde speklapjes op verzoek van een verdwaalde gast!
Morgenavond gaan we weer wat serieuzer aan de slag, er ligt sinds vanavond een 2,7 kg procureur te ontdooien die ik morgen ga injecteren en vervolgens is het zaterdag weer Pulled Pork Day bij huize RedFox!
De foto's spreken voor zich, bedankt voor het kijken!
De varkenshaas blokjes in de marinade

10 stokjes sat? ready for the Q

indirect garen van de sat?

na indirect garen nu even mooi schroeien

grillmarks op de hamburgers

3 stukjes ossenhaas

1 ossenhaas even poseren

blanke speklapjes

ze blijven lekker...

2,7 kg procureur aan het dooien voor PP sessie van aanstaand weekend!