BasBQ
Beef en Steak

Een mix van diverse high & fasts, net terug van vakantie!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Net terug van vakantie en de Q dus weer aangestoken, dit keer voor de 64e keer in 2013.
Geen grote BBQ-culinaire hoogstandjes dit keer, maar een beetje van alles wat om er weer in te komen!
Home-made was wel de sat? volgens marinade recept van DanBras en weer om te zuigen als vanouds.
Door tijdgebrek kon ik geen 24/48 uur wachten en heb de varkens kophaas blokjes vanmiddag onder vacu?m gemarineerd gedurende ca 4,5 uur.
Het resultaat was perfect, vrijwel alle marinade was in het vlees getrokken en gaf het vlees een perfecte smaak.
Naast de sat? wat andere standaard vleessoorten op de Q, te weten hamburger, ossenhaas en de oude vertrouwde speklapjes op verzoek van een verdwaalde gast!
Morgenavond gaan we weer wat serieuzer aan de slag, er ligt sinds vanavond een 2,7 kg procureur te ontdooien die ik morgen ga injecteren en vervolgens is het zaterdag weer Pulled Pork Day bij huize RedFox!
De foto's spreken voor zich, bedankt voor het kijken!

De varkenshaas blokjes in de marinade
sate1_zps7e372e89.jpg



10 stokjes sat? ready for the Q
sate2_zps915d1e9d.jpg



indirect garen van de sat?
sate3_zpscf2cacdd.jpg



na indirect garen nu even mooi schroeien
sate4_zps473b2700.jpg



grillmarks op de hamburgers
hamburgergrillmarks_zps493cba52.jpg


3 stukjes ossenhaas
3steaks_zps07ce1164.jpg


1 ossenhaas even poseren
steakready_zps9edb165a.jpg



blanke speklapjes
spekkie1_zps8ab06ccd.jpg


ze blijven lekker...
spekkie2_zps7865d944.jpg


2,7 kg procureur aan het dooien voor PP sessie van aanstaand weekend!
ppvoorbereiding_zpsabc7403a.jpg


 
Je bent lekker bezig geweest Geerd.
 
Mooie foto's van veel en lekker eten ! Njammie !
 
Dat is weer een mooie binnenkomer Geert!! ;D
 
Dat heb je weer goed voor elkaar Geert!

Maar is ??n procureur wel genoeg;)?
 
dat heb je allemaal weer lekker gedaan Geert, ze zullen weer gesmult hebben bij huize redfox  :)
 
Ziet er goed uit Geert!
 
Ziet er goed uit!
 
Ziet er allemaal weer machtig fijn uit Geert, maar eten jullie ook nog wel eens wat, wat gewoon uit de koekenpan komt? ;)
 
Nosmo zei:
Ziet er allemaal weer machtig fijn uit Geert, maar eten jullie ook nog wel eens wat, wat gewoon uit de koekenpan komt? ;)
Jazeker, o.a. gebakken eitje(s) bij het ontbijt als ik in het weekend thuis ben Piet ;)
P.S. overigens net een Weber "koekenpan" in gourmetrooster gescoord, zie topic bij "mijn nieuwste BBQ aanwinst"  :D
 
Jij hebt de eerste ontwenningsverschijnselen weer de kop in gedrukt ;)
Ziet er goed uit Geert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan