Beste BBQ-collega's,
Koningsdag 2016. Kouder dan afgelopen kerst. De kou wordt verder ondersteund door een stevige gure wind, vergezeld van pittige regen en hagelbuien.
Wat doe je dan, op een Koningsdag als deze? Koekhappen? Zaklopen? WC-pot-slingeren?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je steekt de Q aan en gaat een heerlijk gerecht maken waar Willy en Max jaloers op gaan zijn.
Het avondeten zal bestaan uit:
- Pulled Pork (wedstrijdrecept Noskos, met enkele kleine aanpassingen)
- Coleslaw (recept Dominique)
- Gepofte zoete aardappel met feta (eigen verzinsel)
Zondagochtend al het vlees uit de vriezer gehaald, zodat het lekker op zijn gemak kan ontdooien in de koelkast.
Gisteravond de coleslaw van Dominique gemaakt (wat een TOP-recept is dat toch) en de picnic voorbereid. Als injectiemix 200ml appelsap, ca 40ml honing en in dat geheel enkele eetlepels rub opgelost.
Vanmorgen om 7.30uur ging het vlees er op. Na 5 uur gelakt, en na nog eens 2 uur ingepakt.
Toen de zoete aardappelen ingesmeerd met olijfolie, beetje tijm erbij en in de alu-folie en bij de PP op het rooster.
Pas na het rusten van de PP de aardappelen eraf gehaald en ze waren supergaar!!! Lekkah!
Hieronder de foto's:
Net uit de vriezer: 4kg Picnic
Geprept (geinjecteerd en gerubt)
Op de WSM (vergezeld van enkele gepekelde kipfiletjes voor de lunch)
Na 5 uurtjes afgelakt
Nog eens 2 uur later ingepakt.
En weer ca 2 uur later van de WSM gehaald en ingepakt voor een uurtje.
En na dat vreselijk uur: PULL THAT PIGGY!!!!!
Op de laatste foto's hierboven is te zien dat de zon door het raam binnen schijnt. EN TERECHT!
En hieronder de foto waarbij alle heerlijkheden gebroederlijk naast elkaar op een bordje liggen te wachten om opgevroten te worden.
Of anders gezegd: De kroon op al het werk!!!
Ik dank jullie voor het kijken. Het was weer heerlijk.
Groet
Rick
PS
Willy en Max, ik weet niet hoe het jullie vandaag vergaan is, maar die van mij was top.
Koningsdag 2016. Kouder dan afgelopen kerst. De kou wordt verder ondersteund door een stevige gure wind, vergezeld van pittige regen en hagelbuien.
Wat doe je dan, op een Koningsdag als deze? Koekhappen? Zaklopen? WC-pot-slingeren?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je steekt de Q aan en gaat een heerlijk gerecht maken waar Willy en Max jaloers op gaan zijn.
Het avondeten zal bestaan uit:
- Pulled Pork (wedstrijdrecept Noskos, met enkele kleine aanpassingen)
- Coleslaw (recept Dominique)
- Gepofte zoete aardappel met feta (eigen verzinsel)
Zondagochtend al het vlees uit de vriezer gehaald, zodat het lekker op zijn gemak kan ontdooien in de koelkast.
Gisteravond de coleslaw van Dominique gemaakt (wat een TOP-recept is dat toch) en de picnic voorbereid. Als injectiemix 200ml appelsap, ca 40ml honing en in dat geheel enkele eetlepels rub opgelost.
Vanmorgen om 7.30uur ging het vlees er op. Na 5 uur gelakt, en na nog eens 2 uur ingepakt.
Toen de zoete aardappelen ingesmeerd met olijfolie, beetje tijm erbij en in de alu-folie en bij de PP op het rooster.
Pas na het rusten van de PP de aardappelen eraf gehaald en ze waren supergaar!!! Lekkah!
Hieronder de foto's:
Net uit de vriezer: 4kg Picnic
Geprept (geinjecteerd en gerubt)
Op de WSM (vergezeld van enkele gepekelde kipfiletjes voor de lunch)
Na 5 uurtjes afgelakt
Nog eens 2 uur later ingepakt.
En weer ca 2 uur later van de WSM gehaald en ingepakt voor een uurtje.
En na dat vreselijk uur: PULL THAT PIGGY!!!!!
Op de laatste foto's hierboven is te zien dat de zon door het raam binnen schijnt. EN TERECHT!
En hieronder de foto waarbij alle heerlijkheden gebroederlijk naast elkaar op een bordje liggen te wachten om opgevroten te worden.
Of anders gezegd: De kroon op al het werk!!!
Ik dank jullie voor het kijken. Het was weer heerlijk.
Groet
Rick
PS
Willy en Max, ik weet niet hoe het jullie vandaag vergaan is, maar die van mij was top.