BasBQ
Beef en Steak

Een BBQ fan uit Noorwegen

A

arie

Gast
Hoi allemaal,

Hoe komt het toch dat we nu pas deze site ontdekt hebben??? Sinds ruim een halfjaar wonen wij, Janneke en ik, in Noorwegen. In Rauland, Telemarken om precies te zijn. Heerlijk land, prachtige omgeving maar... geen slagers :-(. In een straal van zeker 100 Km is er niet een te vinden. Daarbuiten hebben we nog niet gezocht moet ik zeggen, maar verder dan 100 Km betekent hier gewoon twee uur rijden. Tja.

Wij moeten het dus doen met het voorverpakte vlees uit de supermarkten. Vaak volgespoten met water. Brrr... Maar goed, we leren langzaam maar zeker het betere vlees herkennen.

In Nederland hadden we sinds 2001 al een mooie buitenbbq gemaakt. Een gave gas-Weber deed het vele werk. Hier in Noorwegen zijn we begonnen met een Weber op kooltjes, de Weber Performer deluxe. Met zo'n gasaansteker dus. Doet het goed!

We hebben ook een roker van Bradley die we vaak gebruiken voor vis en vlees. Geeft net dat lekkere rooksmaakje. Soms finishen we het gerookte spul even op de bbq. LEKKER!
Kortom, we zijn rasechte buitenmensen. De sneeuw is hier net weg (8dagen geleden) maar reken maar dat we ook in de sneeuw gebarbequed en gerookt hebben.
Nou, de groeten aan de bbq liefhebbers in Holland en op dit forum.

Arie :D
 
Welkom Arie. Jij kunt lekker lang winter BBQ-en.
 
hoi Arie,
Welkom bij dit edele genootschap.
Leuk dat je vanuit Noorwegen ons hier gevonden hebt.
Ben wel benieuwd naar mooie bbq foto's uit het o zo mooie Noorwegen  :)
 
Hei hei Arie! Leuk om zo te horen van een landgenoot uit het hoge noorden. Welkom en ik zie uit naar eventuele recepten uit Noorwegen!
 
Welkom Arie en heel veel plezier op dit forum!
 
Arie, welkom bij de club! Geen online slagers in Noorwegen?
 
welkom Arie! Noorwegen is een mooie locatie voor onze volgende meat & great schat ik zo in. Nemen wij wel wat lekkers voor je mee ;)
 
Van harte welkom Arie!!
 
Hallo arie en Janneke, Welkom hier.
Noorwegen is overigens een schitterend land. 
 
Arie en Janneke, van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hallo Arie en welkom hier. Ik heb ook een Bradley en ben benieuwd naar je ervaringen. Vis en wild er toch wel plenty in Noorwegen?
 
Welkom op het forum Noorwegen is ons lievelings land om op vakantie te gaan.
 
Hoi Arie en Janneke, welkom bij het Genootschap!
 
Wow, nog nooit zo welkom gevoeld op een forum! Bedankt allemaal voor de reacties !!
 
Welkom! Heb je al goed contact met de lokale bevolking? Die weten vast wel een jager/thuis slager/visser te vinden toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan