Gisteravond weer genoten van een heerlijke openlucht show in Nijmegen van niemand minder dan Sticks.
Hij bouwt er nog steeds een feestje van, hoor!
Toch een beetje een uitlaatklep voor het drukke gezinsleven.. Dus, menig biertjes gezien.
De ochtend begon daarom wat brak, maar; sochtends een vent..
We zijn nog vol op bezig met de zolder verbouwing en het komt allemaal langzaam tot het einde. De ochtend zijn we druk verder gegaan met afplakken en verfen..
M'n schoonouders helpen ons veel, dus tijd om het weekend dan ook af te sluiten met een lekker etentje. "Wat ga je maken dan Sander?" Ooohh gewoon een AGV'tje...
We begonnen in de middag met de ketel heet te stoken tot 200 graden indirect. en, de kleine minimax moest ook nog aan de bak vandaag.
Wat een rijkdom.
Het grote ei was eerst. Die ging indirect de aardappelen roken, met appelhout.
Uurtje of anderhalf, zegt ome Dennis.
Prima, na een uurtje doe ik de tomaatjes er wel bij, en daarna de V's nog om het trio compleet te hebben.
De Kids kijken nog de laatste beelden van de spelen in Parijs, ik zal het nog missen..
Ondertussen valt de rust in de tuin.
Het uurtje was voorbij, de tomaatjes sneed ik even in 2en om wat mee te roosteren.
Kunnen ze mooi met de Eggspander in een beweging erop en de klep weer dicht.
Ik open de dome..
Uhhh die hoeven geen half uur meer, eraf! WAAR IS EEN SCHAAL EN LEPEL?!?
Gevonden.. Snel eraf, tomaatjes alsnog erop.
Oh wat zijn ze mooi gekleurd geworden door de rook.
De tomaatjes, dus.
Dit was ook wel het startsein voor de minimax.
Met deze hitte buiten, gingen de wokkels bijna uit zichzelf aan..
Binnen maakte vrouwlief snel het landingsbadje voor de aardappels.. Mayo mosterd augurk dille lente ui... Recept is van @noskos.
De aardappels in een schaal met alufolie warm gehouden en de saus er doorheen geroerd.
De tomaatjes. Ze hebben een half uurtje gehad.
Die gingen op een mooi bord met smakelijke extra vierge olijfolie en kleine blokjes mozzarella.
De minimax kreeg zijn V.
Een heerlijk Zalmpie op een genootschaps plank. Zo praktisch dat die plank precies op de minimax past. Ongekend.
En de large had ondertussen het gietijzeren rooster heet en daar ging een flinke (1.5kg) bavette op. Gewoon bloot, zonder extra poespas.
Wat een plaatje.
De bavette ging razend snel. Na de eerste keer draaien was hij er al wel.. De zalm deed het wat rustiger aan, maar ook die, kwam er weer heerlijk vanaf.
Terwijl de bavette binnen gesneden werd.
En dan op 't bord en lekker eten. Rosé erbij Poah.
Oja, een foto voor jullie.. Vergeten! Nouja, excuseer dat ik al wat happen had genomen.
De tomaatjes verdienen nog wat extra's.. Die waren lekker, veel potentie, maar mistte de wauw..
De aardappel salade is altijd heerlijk, en meestal rooster ik ze snel voorgekookt.. Dit keer dus echt van rauw gerookt naar gaar, dik de moeite waard. Heerlijke rooksmaak!
De vrouw en kinderen vonden de zalm geweldig!
Zoals altijd. Ik kreeg een hoop duimen omhoog van ze.. "Lekker papa!!"
En de bavette?
Anderhalf kilo.
Mijn schoonmoeder, schoonvader en ik...
Wat een genot om er 2 te hebben.
Wat een plaatje zo in de acghtertuin.
Bedankt voor het lezen!
Hij bouwt er nog steeds een feestje van, hoor!
Toch een beetje een uitlaatklep voor het drukke gezinsleven.. Dus, menig biertjes gezien.
De ochtend begon daarom wat brak, maar; sochtends een vent..
We zijn nog vol op bezig met de zolder verbouwing en het komt allemaal langzaam tot het einde. De ochtend zijn we druk verder gegaan met afplakken en verfen..
M'n schoonouders helpen ons veel, dus tijd om het weekend dan ook af te sluiten met een lekker etentje. "Wat ga je maken dan Sander?" Ooohh gewoon een AGV'tje...
We begonnen in de middag met de ketel heet te stoken tot 200 graden indirect. en, de kleine minimax moest ook nog aan de bak vandaag.
Wat een rijkdom.
Het grote ei was eerst. Die ging indirect de aardappelen roken, met appelhout.
Uurtje of anderhalf, zegt ome Dennis.
Prima, na een uurtje doe ik de tomaatjes er wel bij, en daarna de V's nog om het trio compleet te hebben.
De Kids kijken nog de laatste beelden van de spelen in Parijs, ik zal het nog missen..
Ondertussen valt de rust in de tuin.
Het uurtje was voorbij, de tomaatjes sneed ik even in 2en om wat mee te roosteren.
Kunnen ze mooi met de Eggspander in een beweging erop en de klep weer dicht.
Ik open de dome..
Uhhh die hoeven geen half uur meer, eraf! WAAR IS EEN SCHAAL EN LEPEL?!?
Gevonden.. Snel eraf, tomaatjes alsnog erop.
Oh wat zijn ze mooi gekleurd geworden door de rook.
De tomaatjes, dus.
Dit was ook wel het startsein voor de minimax.
Met deze hitte buiten, gingen de wokkels bijna uit zichzelf aan..
Binnen maakte vrouwlief snel het landingsbadje voor de aardappels.. Mayo mosterd augurk dille lente ui... Recept is van @noskos.
De aardappels in een schaal met alufolie warm gehouden en de saus er doorheen geroerd.
De tomaatjes. Ze hebben een half uurtje gehad.
Die gingen op een mooi bord met smakelijke extra vierge olijfolie en kleine blokjes mozzarella.
De minimax kreeg zijn V.
Een heerlijk Zalmpie op een genootschaps plank. Zo praktisch dat die plank precies op de minimax past. Ongekend.
En de large had ondertussen het gietijzeren rooster heet en daar ging een flinke (1.5kg) bavette op. Gewoon bloot, zonder extra poespas.
Wat een plaatje.
De bavette ging razend snel. Na de eerste keer draaien was hij er al wel.. De zalm deed het wat rustiger aan, maar ook die, kwam er weer heerlijk vanaf.
Terwijl de bavette binnen gesneden werd.
En dan op 't bord en lekker eten. Rosé erbij Poah.
Oja, een foto voor jullie.. Vergeten! Nouja, excuseer dat ik al wat happen had genomen.
De tomaatjes verdienen nog wat extra's.. Die waren lekker, veel potentie, maar mistte de wauw..
De aardappel salade is altijd heerlijk, en meestal rooster ik ze snel voorgekookt.. Dit keer dus echt van rauw gerookt naar gaar, dik de moeite waard. Heerlijke rooksmaak!
De vrouw en kinderen vonden de zalm geweldig!
Zoals altijd. Ik kreeg een hoop duimen omhoog van ze.. "Lekker papa!!"
En de bavette?
Anderhalf kilo.
Mijn schoonmoeder, schoonvader en ik...
Wat een genot om er 2 te hebben.
Wat een plaatje zo in de acghtertuin.
Bedankt voor het lezen!