De stoute schoenen aangeschoten en 500 gr soepvlees gehaald bij de slager. Ik heb de slager gevraagt dunne plakken te snijden in de lengte van het vlees.
Een rub gemaakt van uipoeder, knoflookgranulaat, grove peper en zout,
De cold smoke generator geïnstalleerd in de UBS en het vlees op het rooster gelegd, Ik heb gekozen voor berkenmot.
Alle luiken dicht en het vlees 6 uur in de smoke gehouden. Dit heb ik snachts gedaan bij een best wel koele buiten temp.
De volgende dag de jerky van de UBS boven een kolenvuur gehangen op de tripod.
De jerky net zolang laten hangen tot het vlees droog was maar niet hard.
Zie hier het eindresultaat. De smaak is perfect. een heerlijke rooksmaak, ik ben iets te fanatiek geweest met het zout. de volgende keer de helft minder.
Ik laat de jerky nu "rusten" in de koelkast, ik denk dat de smaak zich dan beter ontwikkeld. Maar zover een heerlijk maaltje beef jerky.
Een rub gemaakt van uipoeder, knoflookgranulaat, grove peper en zout,
De cold smoke generator geïnstalleerd in de UBS en het vlees op het rooster gelegd, Ik heb gekozen voor berkenmot.
Alle luiken dicht en het vlees 6 uur in de smoke gehouden. Dit heb ik snachts gedaan bij een best wel koele buiten temp.
De volgende dag de jerky van de UBS boven een kolenvuur gehangen op de tripod.
De jerky net zolang laten hangen tot het vlees droog was maar niet hard.
Zie hier het eindresultaat. De smaak is perfect. een heerlijke rooksmaak, ik ben iets te fanatiek geweest met het zout. de volgende keer de helft minder.
Ik laat de jerky nu "rusten" in de koelkast, ik denk dat de smaak zich dan beter ontwikkeld. Maar zover een heerlijk maaltje beef jerky.