BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa veranderd?

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Vandaag een zending Ecobrasa van Ecologisch binnen gekregen. Hier een foto van de doos met een sticker A59 erop:

1JAoKKK.jpg


Ik heb nog een staartje Ecobrasa van een eerdere bestelling staan (maart) en er zijn wat verschillen. Het lijkt of de "oude" veel harder geperst zijn. Ook liggen de "oude" in de doos, terwijl de "nieuwe" staan. Hier de oude:

0Umae6F.jpg


En de nieuwe:

ZbemxRz.jpg







Nu weet ik uiteraard niet of dit een verschil in brandkwaliteit oplevert. Heeft iemand dit eerder gezien en/of heeft iemand ervaring met beide?


Z.
 
Ben benieuwd naar de reacties! Kreeg net ook 50 kilo binnen!! :)
 
Denk niet dat er een wereld van verschil tussen zal zitten
 
Had laatst ook ecobrasa die brokkelde gewoon uit elkaar moet er wel bij zeggen dat het doosjes van 3 kg waren
 
Ik had dat laatst ook met een de bovenste helft van een doosje dat ik perongeluk 5 min. In de regen had laten staan.zag er ook zo uit. Ik heb ze laten drogen en het maakt voor het branden niet uit maar ze brokkelen wel wat snel uit elkaar. Ik zeg trouwens niet dat dat hier dan ook het geval is.

Z. Nog bedankt voor het mee bestellen.
 
Gisteren 20kg gehaald in Amsterdam, doos A58 en A59. Ik zie geen verschil met de aangebroken doos die ik nog had staan. Deze was van begin augustus, mijn eerste ervaring met de Ecobrasa's.
Ook bij mij vallen ze uit elkaar, ik begrijp dat dit bij de "oude" niet zo was?
 
De oude (dus torentje op foto 1) viel niet uit elkaar. Ik kon ze bij een volgende sessie zelfs weer in de starter doen. Hmm hoe zit het met de dammers? Lijken die op de oude of zijn dat ook de "nieuwe"?

Z.
 
Ik vrees dat er weer gekloot wordt om meer te verdienen.
 
ZBBQZ zei:
De oude (dus torentje op foto 1) viel niet uit elkaar. Ik kon ze bij een volgende sessie zelfs weer in de starter doen. Hmm hoe zit het met de dammers? Lijken die op de oude of zijn dat ook de "nieuwe"?

Z.

Ik heb gister een doosje dammers binnen gekregen zal vanavond eens kijken hoe die er uitzien.
 
Die dammers zijn afgaande op jouw foto meer zoals de "oude" Ecobrasa.
 
Bij mij viel de 3kg doos briketten ook uit elkaar. Gewoon poeder. Ik heb van rook en vuur nieuwe gekregen.
 
Ben net aan mijn doos A59 begonnen, maar heb niet gelijk de indruk dat er iets mis is!!
 
ik heb ze ook weer besteld bij eco-logisch, ik zal mijn ervaringen delen hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan