BasBQ
Beef en Steak

Easterwood spare ribs

Wailer, ik heb destijds gewoon de bbq-saus van de Albert Heijn gebruikt.

Maar je kan gebruiken wat je lekker vindt.
 
Morgen ff klein stukkie proberen :)

BBQ met de buren en die houden niet zo van ribbels, dus klein stukkie voor mezelf. 's Middags ff garen en 's avonds the finishing touch.

Hopelijk willen ze niet toch een stukje proeven ;)
 
Hallo

Zaterdag komen hier sparerib fanaten en moeten er 9 ribs klaargemaakt worden.
Nu is mijn vraag heeft een groter aantal ook invloed op de temparatuur en bereidings tijd ?
 
erik_schreurs8 zei:
Hallo

Zaterdag komen hier sparerib fanaten en moeten er 9 ribs klaargemaakt worden.
Nu is mijn vraag heeft een groter aantal ook invloed op de temparatuur en bereidings tijd ?

Nee hoor gooi de Q maar vol!!
 
Hallo Frits,

ik als beginnende bbqer ben jou spareribs tegengekomen, die er overigens smakelijk uitzien, echter had ik nog 2 vragen , kan ik in het midden op het onderste rooster ook aluminium folie leggen, ik bedoel dus tussen de bakje met briketten. of heeft dat teveel invloed op de temperatuur? en als laatste hoeveel briketten doe jij in de starter, doe je deze vol en verdeel je dat over beide kanten?

MVG John
 
John zei:
Hallo Frits,

ik als beginnende bbqer ben jou spareribs tegengekomen, die er overigens smakelijk uitzien, echter had ik nog 2 vragen , kan ik in het midden op het onderste rooster ook aluminium folie leggen, ik bedoel dus tussen de bakje met briketten. of heeft dat teveel invloed op de temperatuur? en als laatste hoeveel briketten doe jij in de starter, doe je deze vol en verdeel je dat over beide kanten?

MVG John

je kan gewoon aluminium folie op je kolen rooster leggen, (houdt je bbq ook lekker schoon) volle starter verdelen over de beide kanten, je wilt je bbq temperatuur rond de 1880 a 200 graden hebben. succes
 
Bedankt voor dit recept! Gemaakt met 2:30 - 1 - 0:45. Blokje appelhout erop en continu rond de 110graden gehad.
 
Bedankt voor dit recept! Afgelopen zondag gemaakt en alle 12 man vond het heerlijk!

Nog wel een vraag; ik heb de glaze er koud op gedaan, maar is dit de juiste manier of is het handig om van te voren dit even aan de kook te brengen?

Wat foto's:
m6FLCYr.jpg


Dit was nog voor de glaze:
TCq4cH8.jpg

 
Bamiblik zei:
Bedankt voor dit recept! Afgelopen zondag gemaakt en alle 12 man vond het heerlijk!

Nog wel een vraag; ik heb de glaze er koud op gedaan, maar is dit de juiste manier of is het handig om van te voren dit even aan de kook te brengen?

Wat foto's:
m6FLCYr.jpg


Dit was nog voor de glaze:
TCq4cH8.jpg

Deze zien er ook heerlijk uit!!!!
 
Deze receptuur al een flink aantal keren gebruikt (met 321 bereiding weliswaar), heerlijk!
 
lekker....van `t weekend maar eens maken :)
 
Wat is de reden dat je ze niet inpakt in alu folie op het eind?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lars, bij deze methode zijn de spareribs gaar in 90-100 minuten. Dan hoeft er alleen nog de glaze op en dan nog 15 minuten in de bbq. 

Door de hogere temperatuur zijn ze gewoon eerder klaar. Inpakken is niet nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Oke duidelijk, zelf nog redelijk nieuw in het smoken dus vandaar de vraag. Bedankt voor het snelle antwoorden

Werkt dit recept ook als je het low en slow(met inpakken) doet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik maak deze altijd, hier willen ze niet anders meer.
 
Lars, de kruiden werken ook bij  de 3-2-1 methode


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan