Vandaag easterwood "spareribs" gemaakt welke voor het eerst niet echt gelukt zijn zoals ik wilde.
Om te beginnen een stuk rib van de markt gehaald welke ik nog nooit eerder heb gezien.
Gigantisch dik bevleesd met een klein stukje rib erop.
Na googlen erachter gekomen dat dit waarschijnlijk een ribstuk met borstlap zou moeten zijn?
1 Stuk met marinade en het andere stuk met mosterd ingesmeerd en daarna gerubt en afgelakt.
In totaal deze stukken inclusief aflakken a 20 minuten 3,5 uur op de bbq gehad.
Dome tempratuur rond de 150 graden welke ongeveer 165 op het rooster zou moeten zijn.
Probleem is dat het maar niet zacht wilde worden.
Uiteindelijk eraf gehaald en nagemeten voor de zekerheid.
Kerntempratuur rond de 80 graden.
Uiteindelijk veel taaie stukken, waarbij alleen hele vettige delen sappig waren.
Gasten vonden het lekker en mij te kritisch, maar als liefhebber weet je vaak zelf het best hoe het eindresultaat kan zijn.
Mijn vraag is wat ik volgende keer beter kan doen.
Nog langer op de bbq en verder doorgaren naar +90 graden of zelfs eerder eraf?
Wellicht dat het aan het stuk vlees heeft gelegen.
Helaas alleen foto van het begin van de sessie omdat het al donker werd en ik helaas nog geen verlichting heb.
Om te beginnen een stuk rib van de markt gehaald welke ik nog nooit eerder heb gezien.
Gigantisch dik bevleesd met een klein stukje rib erop.
Na googlen erachter gekomen dat dit waarschijnlijk een ribstuk met borstlap zou moeten zijn?
1 Stuk met marinade en het andere stuk met mosterd ingesmeerd en daarna gerubt en afgelakt.
In totaal deze stukken inclusief aflakken a 20 minuten 3,5 uur op de bbq gehad.
Dome tempratuur rond de 150 graden welke ongeveer 165 op het rooster zou moeten zijn.
Probleem is dat het maar niet zacht wilde worden.
Uiteindelijk eraf gehaald en nagemeten voor de zekerheid.
Kerntempratuur rond de 80 graden.
Uiteindelijk veel taaie stukken, waarbij alleen hele vettige delen sappig waren.
Gasten vonden het lekker en mij te kritisch, maar als liefhebber weet je vaak zelf het best hoe het eindresultaat kan zijn.
Mijn vraag is wat ik volgende keer beter kan doen.
Nog langer op de bbq en verder doorgaren naar +90 graden of zelfs eerder eraf?
Wellicht dat het aan het stuk vlees heeft gelegen.
Helaas alleen foto van het begin van de sessie omdat het al donker werd en ik helaas nog geen verlichting heb.