BasBQ
Beef en Steak

Dutch oven

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste Q'ers,

Ik weet niet of dit de goede sectie is, maar ik probeer het gewoon.
Ik ben op zoek naar een Dutch Oven en vond deze 2 tegen een scherpe prijs.

Welk van de 2 lijkt jullie het beste?
http://www.hetbuiten.nu/a-26453281/webwinkel/dutch-oven-6-qt/

https://www.scoutshop.nl/35071.html

Beide zijn ca. 6 liter.

Groeten,
Niels
 
De keuze van Bidle is ook een goede, het voordeel van die is dat je makkelijk meerdere Dutch ovens op elkaar kan zetten.

Anders zou ik voor de Qvist gaan, die is bij de importeur goedkoper trouwens ;)

www.qvist.nl
 
Frits zei:
De keuze van Bidle is ook een goede, het voordeel van die is dat je makkelijk meerdere Dutch ovens op elkaar kan zetten.

Anders zou ik voor de Qvist gaan, die is bij de importeur goedkoper trouwens ;)

www.qvist.nl
Bidle's keuze heeft door de extra pootjes de mogelijkheid de deksel als afzonderlijke skillet te gebruiken, elke DO met pootjes valt te stapelen door de pootjes onder de pan , waardoor ook de briketten op de deksel en onder de gestapelde pan zijn te leggen.

imgres
 
DutchOvenstapel_zpsc8dca006.jpg


Nu hopelijk wel de foto
 
Joop, ik bedoelde dat DO zonder pootjes ook goed passen op een deksel waar pootjes op zitten

Volgens mij kan de deksel van een Qvist ook als skillet gebruikt worden.
 
Frits zei:
De keuze van Bidle is ook een goede, het voordeel van die is dat je makkelijk meerdere Dutch ovens op elkaar kan zetten.

Anders zou ik voor de Qvist gaan, die is bij de importeur goedkoper trouwens ;)

www.qvist.nl
Dat is een hele mooie, die Qvist en van de prijs kan je ook niks zeggen. Denk dat die het word.
 
Ik heb de 9qt van Qvist en erg tevreden over. Ik heb hem zonder pootjes genomen zodat ik zeker wist dat hij recht in de Primo zou staan. Die deksel kan ik overigens niet als Skillet gebruiken. Bij Qvist hadden de een mooi beginners setje van drie soorten Skillets voor rond de 30 euro.
 
Nog 1 vraagje. Wij willen de pan in de oven binnen, aan een driepoot boven de brandende vuurkorf, en met kolen gebruiken.
Kan dit allemaal, zonder de pan te beschadigen?
 
ja hoor dat kan allemaal.
Goed onderhouden en nooit sop gebruiken en droog bewaren dan heb je daar levenslang plezier van
 
Frits zei:
ja hoor dat kan allemaal.
Goed onderhouden en nooit sop gebruiken en droog bewaren dan heb je daar levenslang plezier van
Toppie. Ja, ik had me al ingelezen. Alleen de eerste keer sop gebruiken voor de waxlaag, daarna nooit meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan