BasBQ
Beef en Steak

Dutch Oven newbie

eribra

Tondelzoeker
Berichten
2
Goeiedag, mijn naam is ErikJan en wil mij bekwamen in het gebruik van de Dutch Oven. Ik heb sinds kort een windmill DO en wil verder mijn weber gasbbq vervangen.
Open voor recepten en skills voor de DO. Eerste topic waar ik inspiratie ga zoeken, betreffen tools en type vuur waarin ik mijn DO kan gaan gebruiken.
 
Welkom Erikjan. Ikzelf heb een Valhal DO. Sommige hier zullen het op een andere manier doen of ander product maar ik zal beschrijven wat ik met de mijne gedaan heb. Als dat nog niet gedaan is moet je hem eerst seasonen, ik heb hem helemaal met een borstel ingesmeerd met maisolie, zowel de binnen als de buitenkant, ook het deksel, vervolgens met keukenpapier zoveel mogelijk van de olie terug afgenomen zodat er maar een dun laagje overblijft. daarna drie kwartier in een warme lucht oven op 250° de pot en deksel naast elkaar uiteraard en liefst de pot met de opening naar beneden. Dit heb ik dan nog twee maal herhaald, drie keer in totaal dus en het resultaat was super gelukt.

Veder kan je een DO gebruiken op alle mogelijke fornuizen, je mag hem in de oven zetten (dat was al duidelijk zeker?) je mag hem op je bbq plaatsen en je mag hem rechtstreeks in of boven de vlammen van een houtvuur plaatsen.
 
Welkom Erikjan!
 
WElkom Erikjan.
@Roland + 1.

Succes met je ketel. Hier ga je veel plezier van krijgen.
 
Welkom Erik Jan ! Veel plezier hier 👍🏻🔥😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan