Beef en Steak

Dubbelrun van kip shoarma van het spit, Rendang uit de DO en Fried Rice uit de wok.

Peter64

BBQ Junkie
Gisteren een dubbele run gedaan.
Kan lekker parrallel en door elkaar lopen. Zeker zo lekker in het zonnetje met enige biertjes. ;)

Gerecht 1; Rendang Daging Sapi. Nog niet gemaakt dit jaar....dus hopla met dat rund...
Vrijdagavond alles netjes in de kruiden gezet, boemboe gemaakt en mbv een biertje een aanvalsplan gemaakt.
Aangezien in de BGE eens helemaal uit wou proberen op lage temp. heb ik het roken en aanbraden op de W57 gedaan. Voor 45' gerookt met hickory
Daarna de ketel overgezet naar de BGE en voor 5,5 h gestoofd. Bij aanvang wat liggen rommelen met de rooster- / versus dome temperatuur. Eerste 1,5h met deksel laten pruttelen, daarna zonder deksel. Ieder uurtje ff doorgeroerd.
Uiteindelijk bleek bij een roostertemp. van 130C de inhoud in de ketel zachtjes te koken. Saus is lekker ingedikt en het vlees valt uit elkaar.

Nu de rendang af laten koelen en een nacht laten staan. Morgen opwarmen en serveren met Fried Rice en home made atjar Tauge.

IMG_5453.JPG
IMG_5454.JPG
IMG_5455.JPG
IMG_5456.JPG
IMG_5457.jpg
IMG_5459.jpg
IMG_5467.JPG

Verzorging inwendige mens:
BBQ is zwaar werk. Het risico van uitdroging is al door velen onderkend. Dus ook voor me zelf zorgen......🍺
De Q's kunnen zelfstandig verder werken.
IMG_4858.jpg
IMG_5465.JPG

Gerecht 2; Kip shoarma van het spit. Volgens het recept van bbq-junkie.

Vrijdag alles gemarineerd en de nacht over laten staan. Na het voorbereiden van de rendang de Weber omgebouwd voor het spit.
De spies heeft toch ruim 1,5 h gegaard op een dome temp. van 180 C. De temp. op gegeven moment wat op laten lopen.
Volgende keer het rooster erin en 1 bakje kolen op het vleesrooster plaatsen.

Geserveerd met een eigen gemaakte knoflook " extra-knoffie" saus. (recepten kloppen nooit) :unsure:

IMG_5462.JPG
IMG_5464.jpg
IMG_5471.JPG
IMG_5472.JPG

Gerecht 3. Fried Rice. Op de W57, uit de wok
Alleen wat foto's.
Geserveerd met de rendang en de atjar

IMG_5481.JPG
IMG_5482.JPG

IMG_5483.JPG
IMG_5484.JPG

IMG_5485.JPG
IMG_5487.JPG

Laatst bewerkt:
Maak me gek. Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ben gewoon stil van al dat lekkers
🤤

Weer lekker bezig geweest!

Zo leer je een nieuwe bbq kennen, doen, doen, doen.

Goeie dingen!

Lekker man! Heerlijke broodjes :)

Jij gaat helemaal los 😅.
Goed bezig 👍🏻top maal

Heeerlijk zeg. En vooral met zo’n Limburgs pilsje erbij. Top gerecht en top bier erbij

Dat ziet er weer heerlijk uit Peter. Dat stoven op de BGE gaat prima.
Kip shoarma van het spotje ziet er ook zalig uit. Die moet ik ook eens maken. Laatst al een gyros gemaakt. Maar dit lust ik ook 😎

Dit ziet er allemaal heerlijk uit smullen die rendang ook 😋😋

Zo, lekker. Twee topgerechten van de bbq. Handig dat je twee van die prachtige apparaten hebt staan.
Beide gerechten sluit ik graag een keer voor aan. ;)

Nu met toevoeging van de fried rice.

Wat een feestmaal heb jij weer gemaakt. Ik had graag aangeschoven bij dit lekkers 😍

Zo kom je de dag en avond wel door :D
Lekkere gerechten allemaal.

Heerlijk Peter en dat alles ook nog eens in het zonnetje. Dubbel feest

Terug
Bovenaan Onderaan