BasBQ
Beef en Steak

Dual probe thermometer gespot, erg goedkoop.

kevin

Tondelzoeker
Berichten
22
Ik heb over max. 36 dagen antwoord. Heb hem besteld, vind het geen geld om het te proberen.
 
Leuk ding. Vond ik ook dus besteld en inmiddels al binnen. Kokend water geeft 100grC aan. Alleen bereik vind ik tot nu toe erg tegenvallen: buiten hooguit 8 meter en van buiten naar binnen (door 1 muur) houdt het op bij +/- 5 meter. Advertentie zegt 70meter. Dat zal wel niet realistisch zijn maar 8 meter ook niet.

Nu heb ik niet met nieuwe batterijen getest. Dat zal vast verschil maken. Oplaadbare batterijen was overigens geen succes: scherm minder goed afleesbaar en handunit maakte toen helemaal geen contact met de zender.

Zal binnenkort ff testen met nieuwe batterijen. En het bericht ff van de verkoper afwachten. Misschien komen er nog tips vanuit China...

Heb jij de unit al binnen, Jowi? Hoe is het bereik bij jou?
 
Hoi Muncky78 (en andere lezers),

ik heb de unit binnen. Ook eerst getest met kokend water, met een 100gr uitkomst. Dat is dus prima. Nu meerdere runs er mee gedaan. Bereik ben ik tevreden over, denk toch snel een metertje of 15 en door glas. Moet alleen nog uitzoeken hoe je de piep goed instelt...

ow, en voor het geld hoef je het niet te laten! mooi alternatief voor 2 IKEA fantatst (ongeveer zelfde prijs, maar wel met bluetooth)

 
Hoi Jowi, Ok dat scheelt nog wel wat, 15 meter is wel ok. Ik heb net nog getest met nieuwe batterijen maar dat gaf geen verschil. Zal Alie eens mailen 😄
 
Muncky78 zei:
Hoi Jowi, Ok dat scheelt nog wel wat, 15 meter is wel ok. Ik heb net nog getest met nieuwe batterijen maar dat gaf geen verschil. Zal Alie eens mailen 😄

Het bereik van bluetooth hangt zeer sterk samen met hoe je huis gebouwd is. Wat voor dubbelglas, wat voor muren enz.

Het kan dus zeer goed zijn dat bij jou het bereik erg tegenvalt en bij Jowi juist niet. Door glas of door een muur van gewapend beton scheelt bijvoorbeeld nogal wat.

Ik haal zelf bijvoorbeeld de 5 meter al niet eens met een bluetooth thermometer als de iGrill 2.
 
Mee eens. Soort bouw scheelt zeker! Buiten haal ik echter ook maar max. 8 meter en das wel wat mager gezien ook de vele positieve reviews. Onderhand kijk ik ook naar de Thermopro-tp08 of tp-20. Misschien heeft die een betere range?
 
Ik zou inderdaad zeker kijken naar thermometers zonder Bluetooth. Bij mij kwam de iGrill2 nog geen 3 meter ver. Heb toen een Et-733 aangeschaft en die haalt de verste hoek in het huis boven nog.

De niet bluetooth meters gebruiken een aanzienlijk lagere zendfrequentie (meestal rond de 400-800 MHz) en daar kom je een stuk gemakkelijker door muren en zo heen.

 
Ik zat nog ff in de spec's te kijken en zie dat het een RF (radio frequency) ding is; volgensmij geen Bluetooth. Maarja...t ontvangst blijft ruk  :) zo geeft het nog niet de vrijheid van draadloos
 
Haha ja wederom mee eens  :)
Nu heb ik bericht gehad van 'Alie': ze sturen een nieuwe op. Ff afwachten nog.
Vandaag heb ik de zender eens lossgeschroefd: stelt ook niks voor en maar een mini antenne... dus dat geeft de burger moed voor de komende zending..not :)

Ondertussen al aan het loeren naar de Maverick et-733. Ik laat de Thermopro ook maar links liggen.
 
Ik zou ook zeker kijken naar de Thermoworks Smoke. Heeft volgens reviews vergelijkbaar bereik als de maverick maar is makkelijker in gebruik. Als ik het had geweten toen ik de maverick kocht, had ik zeer waarschijnlijk voor de Smoke gegaan.
 
Ik heb ook zo'n goedkoop ding gehad van Cranenbroeck, was na 2 mnd al defect. Goedkoop bleek dus duurkoop. Naast een ikea ding ook een et 733. Werkt echt geweldig. Maar het instellen vind ik echt een drama. De interface is zoals iemand ooit schreef hier ontworpen door een baviaan. Moet steeds de handleiding er bij pakken om hem in te stellen.


bedankt voor de tip dromer. Ziet er goed uit die smoke.
 
Zo, de Maverick ET-733 is binnen :). Verschil met de smoke vond ik toch ff wat te enthousiast hoewel het inderdaad een mooi ding is!

Bereik van de Maverick is vele malen beter dan de Alie-versie. Ik heb nu overal in huis (zolder ook) bereik. Perfect! Op naar een lange sessie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan