Beef en Steak

Dry aged ribeye en biefstuk met aardappel roosjes

picosuma

Gerijpt
Ribeye dry aged vandaag op het menu en biefstuk voor mijn vrouw met aardappel roosjes na het idee van Jet had geen roseval aardappeltjes maar met deze lukte het ook wel .
Had 1 roosje met ontbijtspek gedaan dat was ook wel lekker.
Had de ribeye helaas wat te lang gedaan maar toch was hij nog wel lekker volgende keer beter.

98_FC6_AE2-_F8_DE-4_ACB-_A0_C6-40_BBFF8_D4_C0_D.jpg

11048_E66-0901-453_D-_A425-_FAC0_AC090_A5_D.jpg

0468_CD48-92_DF-4_F1_D-_A794-054620_CA2762.jpg

9_BA16409-_D241-4_FC1-_A014-0_D470_FD88321.jpg

6914_B537-_CC79-477_C-8316-_CE80_B79501_B3.jpg

Ziet er toch wel lekker uit hoor. Hier vandaag ook ribeyes erop gelegd.

Dat is een mooi bordje.

Oh maar die ribeye is wel niet Bloody zoals wij hem graag hebben, maar is echt niet TE ver door hoor, en zo lust ik hem ook wel.
Die roosjes mogen wel meer schijfjes hebben, het is een klote baan om ze op te rollen :blush: maar oefening baart kunst
Zien er overigens wel lekker goudbruin uit, jummie

Ook hier vanavond ribeye.
Ze waren te dun en te weinig vet in het vlees.
Toch smaakte hij lekker.
Volgende keer een dik stuk van de slager!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

Ewald zei:
Oh maar die ribeye is wel niet Bloody zoals wij hem graag hebben, maar is echt niet TE ver door hoor, en zo lust ik hem ook wel.
Die roosjes mogen wel meer schijfjes hebben, het is een klote baan om ze op te rollen :blush: maar oefening baart kunst

Ja klopt meer schijfjes het leek eerst veel maar dat viel tegen maar het is wel voor herhaling vatbaar was erg lekker . Had olijfolie gebruikt dan een klein beetje zeezout en daarboven op de schijfjes en dan weer wat zout. En voor mijn vrouw nog wat geitenkaas bolletjes erin.

Leuk de aardappelroosjes :) ze zien erg toch goed uit ondanks dat je wat minder schijfjes heb gebruikt.
De eerste keer ben ik ook aan het klooien geweest met die schijfjes, gewoon een paar keer maken dan gaat veel beter. Kreeg je ze wel goed uit de muffinvorm? Ik leg eerst een aluminiumfolie strip (stuk aluminiumfolie en paar keer dubbel vouwen) in de vorm die aan 2 kanten eruit steekt zodat je ze gemakkelijker uit de vorm kan halen en ze niet meteen uit elkaar vallen ;)
Leuke variatie met ontbijtspek en bolletjes geitenkaas :) de rest mag er ook zijn, lekker ribeye met gebakken champignons.

Champignons zijn ook goed op de bbq te maken (zag dat je nog wat ruimte over had op het rooster) men nemen 1 bakje champignons 250 gram, snij de champies in partjes of plakjes doe ze in een schaal die geschikt is voor op de bbq, doe er een paar stukjes kruidenboter tussen, bijvoorbeeld deze http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6397.0 plaats de schaal indirect op de bbq bij een temperatuur van 200 graden, na 30 minuten zijn ze goed, tussen door wel even doorroeren.

Volgend weekend (Pasen) ga ik denk ik weer de aardappelroosjes maken en zal dan zorgen dat er een uitgebreide fotoreportage van gemaakt word ;)

Jet zei:
Leuk de aardappelroosjes :) ze zien erg toch goed uit ondanks dat je wat minder schijfjes heb gebruikt.
De eerste keer ben ik ook aan het klooien geweest met die schijfjes, gewoon een paar keer maken dan gaat veel beter. Kreeg je ze wel goed uit de muffinvorm? Ik leg eerst een aluminiumfolie strip (stuk aluminiumfolie en paar keer dubbel vouwen) in de vorm die aan 2 kanten eruit steekt zodat je ze gemakkelijker uit de vorm kan halen en ze niet meteen uit elkaar vallen ;)
Leuke variatie met ontbijtspek en bolletjes geitenkaas :) de rest mag er ook zijn, lekker ribeye met gebakken champignons.

Champignons zijn ook goed op de bbq te maken (zag dat je nog wat ruimte over had op het rooster) men nemen 1 bakje champignons 250 gram, snij de champies in partjes of plakjes doe ze in een schaal die geschikt is voor op de bbq, doe er een paar stukjes kruidenboter tussen, bijvoorbeeld deze http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6397.0 plaats de schaal indirect op de bbq bij een temperatuur van 200 graden, na 30 minuten zijn ze goed, tussen door wel even doorroeren.

Volgend weekend (Pasen) ga ik denk ik weer de aardappelroosjes maken en zal dan zorgen dat er een uitgebreide fotoreportage van gemaakt word ;)

De roosjes gingen er gemakkelijk uit en de champions had mijn vrouw erbij gemaakt (ze vond het wat kaal  :D) had ze wel gelijk mee . Maar we gaan ze ook eens proberen zoals jij het zegt.
En ik kijk uit naar de fotoreportage .

Ewald zei:

Waarom niet bevroren op de Sear Grate leggen en na paar minuten indirect verder met temperatuurmeter in de kern.
Heb ik toch iedere keer mooie resultaten mee.  Geen grijze rand, enkel roze vlees langs binnen

StijnVanOnacker zei:
Waarom niet bevroren op de Sear Grate leggen en na paar minuten indirect verder met temperatuurmeter in de kern.
Heb ik toch iedere keer mooie resultaten mee.  Geen grijze rand, enkel roze vlees langs binnen

Ook al zal je waarschijnlijk zeggen dat jou steaks mals en sappig zijn:
Bevroren steaks grillen komt de smaak, malsheid/sappigheid absoluut niet ten goede.
Ontdooit op kamertemperatuur krijg ik ze ook zonder grijze rand, is een kwestie van kort loeiheet grillen en daarna indirect op kerntemp laten komen.
Dunne lappen gril ik overigens alleen kort loeiheet, zonder nagaren.

Terug
Bovenaan Onderaan