Beef en Steak

Dry age cote de boeuf.

chefkok18

Kooltjesharker
Het is tijd om op vakantie te gaan. En ik had met mijn zwager die ook een verslaafde bbq-er is afgesproken om bij de slager een en ander aan vlees te bestellen.

We gaan met een groep van 12 man 2 weken weg en wilde zeker 5 a 6 dagen de bbq aan zetten.

Als eerste was dus de cote de boeuf aan de beurt.

44de9af20a5f67acc50f3bbacbcb663c.jpg

Deze heb ik bij de plaatselijke slager in Cuijk vandaan net zo als al het vlees wat ik gebruik. (Roelofs food center) super kwaliteit en een hele mooie prijs.

Deze cote de boeuf heeft nog 4 weken gerijpt in een rijkingskast.

b4f6f6a8c453be6cdb8d72297b08ba39.jpg

We hebben eenkleurig beetje van het vet er af gesneden en dit er boven op gelegd. Toen op 140 graden indirect laten gaan naar een kern temp van 48 graden.

5977a9ce653659869ffa35d129f96dee.jpg

Toen hij dat was even van de Q af en laten rusten. In die tussen tijd de rest van het eten af gemaakt.

4ad638e5002ad1342c7540b04a04e3d1.jpg

Boontjes gestoofd met paprika en ui.
Geroosterd stokbrood van de Q en kruiden boter met gerookt zout en gepofte knoflook.

Helaas zijn hier geen foto’s van. (Dus is het eigenlijk niet gebeurt)

Toen de Q heet gestookt en de cote de boeuf afgegrild.

b0c169714f335a86d85ac2beef07bf2c.jpg

Toen die klaar was mooi beneden en op smaak gemaakt met een beetje Maldon zout. En genieten.

Wat een smaak, zo zie je maar dat met tijd en liefde van een slager en de boer waar een beest opgroeit. Je een top product kan maken. Voor mij bevestigd dit weer eens dat ik liever wat minder vlees eet en meer betaal voor een top product als dat ik bergen vlees weg werk maar met van die supermarkt liflafjes sta te werken.

398d9516729795016ff355b545ea7523.jpg

b3140a83c45c6b8770eb63cf0b8fd9ef.jpg

Als aanvulling op dit heerlijk vlees nog een mooie fles wijn er bij open gemaakt. En ook die was heerlijk.

67c0bc8bd7a4f45d7b610705da7a6a35.jpg

Kort om een suc6 en op naar de volgende wat dat word is nog niet duidelijk. Maar de keuze is uit.

Brisket
Buikspek
Hele kip
Sparribs.

Dus we hebben nog mooie dingen in het verschiet.

Het water loopt me in de mond! En helemaal mee eens om kwaliteit boven kwantiteit te zetten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Ziet er heerlijk uit! Om nom nom...
Helaas is de uitnodiging verdwenen in de post, wanneer is de volgende ronde? ;)

(Waarom kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit? Ik werk met liefde een paar kilo kwaliteitvlees weg hoor )

Zo dat ziet er super uit. Wat voor koetje is het geweest? De cuisson is ook prachtig. Wat een plaatje zo.
Had die fles wijn maar bij de steak gezet. Had je een top plaatje voor de fotowedstrijd.

We zullen een mooi plaatje maken van de brisket deze week.

Het was simentaler de cote de boeuf

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan