BasBQ
Beef en Steak

Druppels uit mijn Weber MTP 57

 
 

WesselsD

Tondelzoeker
Berichten
22
Goedemorgen helden van de BBQ,

Ik heb gister heerlijke spareribs gemaakt voor het eerst op de BBQ en dit ging me goed af. Echter tijdens het rijden ontstond er condens in zowel mijn thermometer als in de deksel van de BBQ. De druppels kwamen ook uit de BBQ zetten waardoor mijn tegels vies werden.

Nu is mijn vraag, wat doe ik fout? Hebben jullie dit ook? Wat kan ik er tegen doen? Gaat het vocht vanzelfs weer uit mijn thermometer of moet ik Weber bellen?

Groet,
Danny
 
had je er toevallig een bak water in de bbq gezet ? misschien dat dit tegen het kookpunt aan kwam en door de stoom zijn er druppels op je deksel gekomen en lopen dan naar beneden en vinden vanzelf een weg naar buiten.
Of je rook hout was te nat wat veel stoom heeft gegeven.
Volgende keer geen bak water meer er in zetten, als je dat nu had gedaan. Of met minder water en niet boven het vuur.
 
Ja er stond wel een bak water inderdaad. Op meerdere threads en meerder video's gezien dat dit bijna een must is. Moet wel zeggen dat de bak uiteindelijk tegen de Koolen aan kwam dus dat zal het dan wel zijn.

Ik heb hout chunks gebruikt die waren droog.
 
dan komt het inderdaad daar door. Kan me voorstellen dat je dacht wat hebben we nou weer !.
Bakwater wordt aangegeven om de temperatuur in controle te kunnen houden. Ik doe het eigenlijk niet meer met een bak water. Of een heel klein laagje.
 
Duidelijk, bedankt voor de hulp. Ga binnenkort een brisket maken dus dan ga ik deze nieuwe info mee nemen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
En als je per se een lekbak wilt gebruiken dan kan je ook de bak met zand vullen. Zelf doe ik altijd een stukje aluminium folie over een RVS serveerschaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan