BasBQ
Beef en Steak

Douane

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Beste Genootschappers,

ik heb v??r kerstmis wat besteld per internet in de USA (een digiQ om precies te zijn  ;) ).

Maar nu zie ik op de track&trace dat mijn pakketje al sinds 20/12 bij de Douane in Belgi? zou liggen. Is dat normaal dat zoiets zo lang duurt om door te raken ? Of heeft gewoon met de feestdagen en dus minder werkdagen te maken ?

Alvast bedankt voor de info en aan iedereen ook nog een schitterend BBQ-jaar gewenst !

Kurre
 
Helaas kan dat wel even duren rond de feestdagen. Kan je niet bellen met de douane?
 
Volgens hen "en zo staat het ook op onze website te lezen meneer", is het pakje niet bij hen, maar bij het koerierbedrijf...

Dus maar even een mailtje naar de US postal services gestuurd...

Wachten kan soms lang duren  :(
 
Bij grote postbedrijven kunnen ze de goederen zelf inklaren. Wist niet dat dat in Belgi? zo lang duurde
 
Er komen bij mij geregeld auto/motor onderdelen vanuit Amerika binnen. Wachttijd bij de Douane tussen de 3 dagen en 3 maanden. Heb de logica nog niet kunnen ontdekken. Spullen die ik een maand later via het zelfde vervoersbedrijf laat komen komen soms nog eerder binnen. Bellen heeft meestal niet veel zin. Koeriersbedrijf meld dat ze hem afgeven bij de douane maar douane zelf meld hem meestal zelf pas binnen als ze er iets mee gaan doen.
Daarom laat ik tegenwoordig de spullen via een container komen dan duurt het inklaren zo lang als het vervoersbedrijf er over doet en dat is maar een dag. (transport is wel weer veel langer).
 
En hoppaa... vandaag zat de brief van de douane met vraag om meer inlichtingen dan eindelijk in de bus... Ben eens benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren...
 
En wat willen ze dan weten..
Is ook wel heel verdacht.... Mensen die barbecue?n in de winter ;)
 
Volgens mij is alles binnen de EU redelijk goed te doen en snel, en hierin vallen veel belastingafspraken  Alles buiten de EU is vaak verdacht ivm de aantrekkelijke prijzen en geen belastingafdracht (mijn ervaringen)
Maar volgens mij is tegenwoordig alles beneden de $400 vrij in te voeren (weet niet of dit ook voor postorder geldt)
 
Zo ver ik weet is die vrijstelling alleen als je het zelf meeneemt, maar ik ken me vergissen.
 
BBQ-en in de winter moet inderdaad heel erg verdacht overkomen...  ;D
Ze wilden het betalingsbewijs hebben.

Enfin, gisteren dadelijk alles doorgemaild en vandaag per mail antwoord dat het pakket er aan komt en dat ik zo maar eventjes 97,02? mag ophoesten bij levering.
BTW, douanerechten, "kosten op voorschot" (0,71?) en "formaliteiten" (25?)  ???

Dat wordt een al met al een heel erg duur gadget... Maar bon, het plezier zal er niet minder om zijn.
 
BTW en invoerrechten snap ik, maar 1008,50 BEF aan formaliteiten is weer een geheel nieuwe vorm van legale diefstal. Wordt daarmee soms die mooie snelwegen van jullie onderhouden? ;)
 
Piet dat doen ze in Nederland ook vaak, bij UPS noemen ze dat inklaringskosten ;) legale diefstal!
 
En om het topic compleet te maken : pakje is er eindelijk !!!  :D

Besteld op 12/12/11 en toegekomen op 24/01/12 nadat het op 20/12/11 ter inklaring bij de douane gemeld werd...

Weliswaar een laat kerstkado, maar dat maakt de pret niet minder. En nu maar uitproberen.
 
De heer zij geloofd en geprezen is de uitdrukking die hier door mijn hoofd schiet. Jemigedepemig wat heeft dat lang geduurd!
Nu maar genieten.
 
Mooi zo Kurre, ik heb gisteren ook een bestelling gedaan in de States hoop dat dat wat sneller gaat ;).
 
H? gelukkig! Altijd vervelend als zo'n pakje zich in limbo bevind. Maar dat ben je nu alweer vergeten denk ik :D Succes met het spelen ermee ;)
 
Thanx allemaal !

Bij de eerstvolgende laag en traag bbq-sessie breng ik verslag uit !

Zijn er dingen die ik nog moet weten, ook na het lezen van de handleiding ? Of is het gewoon een kwestie van aansluiten en roken maar ? Wel eerst nog op zoek naar een travel-plug set...
 
Terug
Bovenaan Onderaan