Beef en Steak

Dorado of zeebaars (Koreaans, Japans of ....)

Dr. Truffel

Kooltjesharker
Beste,

Voor mijn volgende poging op de bbq wil ik iets met Dorado of Zeebaars gaan doen, maar ik zoek een recept met een beetje Koreaanse / Japanse twist zoals ik de biefstuk punten nu ook had. Het moet niet te flauw zijn en mag wel wat pit hebben van peper of rook smaak. Het enige waar ik op moet letten is dat de vis bevroren is... Wie heeft ervaring met een goed recept?

Als het goed is komt er deze week een 57cm en heb ik volle temperatuur controle en ruimte voor alles.

Ik ben hem tegen gekomen, maar het sprak mij niet aan door de kant en klare chilisaus. Ik heb verschillende geprobeerd en vind het altijd maar matig qua smaak (zoet, scherp en veel meer ook n iet).

Ondertussen ben ik wel druk aan het zoeken geweest en heb het één en ander gevonden, maar of dat echt lekker is blijft een twijfel, maar ik heb geen haast en kan er nog even over nadenken.

Ik ben hem tegen gekomen, maar het sprak mij niet aan door de kant en klare chilisaus. Ik heb verschillende geprobeerd en vind het altijd maar matig qua smaak (zoet, scherp en veel meer ook n iet).
Oke...... Maar de chiliesaus in dit recept is toch geen kant en klare chiliesaus ? het is een koriander-chilisaus die je zelf in elkaar zet 🤔Daar is niet veel kant en klaar aan.

koriander-chilisaus​

• 80 ml water water
  • ½ el tamarindepasta of limoensap + sojasaus
  • 3 teentjes knoflook
  • 1 tl bruine suiker
  • 2 cm verse gember
  • 1 handvol verse koriander
  • 2 el vissaus
  • 1 rode chilipeper
Alles even lekker blitzen en je hebt een lekkere koriander-chilisaus 🤪
Je kunt immers naar zelf eraan knutselen ( iets wat je wat ik begrijp graag doet )

Hmmm dan las ik blijkbaar iets anders en dacht dat het een kant en klare fles was... :censored: Ik heb niets gezegd en ga het doen! Blijkbaar vrijwel hetzelfde gelezen en mij daarin vergist. Nu ik de link nog een keer bekijk ziet het er totaalanders uit dan wat ik herinnerde.

Hartelijk dank en op naar een lekker visje op de Q.

Er is niks mis met de chiliesaus (chickensauce)
van het merk Pan Thai. Dat is gewoon een lekkere, correctie, de lekkerste commerciële chiliesaus

1747673870565.webp

Er is niks mis met de chiliesaus (chickensauce)
van het merk Pan Thai. Dat is gewoon een lekkere, correctie, de lekkerste commerciële chiliesaus

Bekijk bijlage 76338
Ik vond de red eagle vroeger aan boord altijd goed. Laatst nog eens gehad, maar het was het niet (meer)

Beste,

Voor mijn volgende poging op de bbq wil ik iets met Dorado of Zeebaars gaan doen, maar ik zoek een recept met een beetje Koreaanse / Japanse twist zoals ik de biefstuk punten nu ook had. Het moet niet te flauw zijn en mag wel wat pit hebben van peper of rook smaak. Het enige waar ik op moet letten is dat de vis bevroren is... Wie heeft ervaring met een goed recept?

Als het goed is komt er deze week een 57cm en heb ik volle temperatuur controle en ruimte voor alles.
Kwestie van eens rondneuzen op het internet. Staan tig variaties voor een baars.
Lekker vullen met van alles en nog wat, bv een stevige curry.
Je kan ze zelf in de wok in olie bakken, al was ik daar niet geheel kapot van.
Succes.
Resultaten mogen natuurlijk altijd gedeeld worden.

Momenteel 1 van mijn favorieten. Ik maak het geregeld. Ik maak het liefst filet met (ontschubte) huid op directe hoge hitte. Niet de makkelijkste manier, maar dat korstje daarvan is zooo lekker. (Er zullen ongetwijffeld ook andere perfecte manieren zijn)

Ik zorg ook dat het rooster loeiheet is. Meteen goed op het juiste plekje van je rooster leggen, want de vis plakt eerst vast aan je rooster. Als het rooster warm genoeg is, dan knapt de vis vanzelf los van het rooster bij het grillen na een poosje. Omdraaien doe ik met een hamburgerschep, maar kan soms wel wat lastig zijn, het blijft wel een dingetje om het voorzichtig om te draaien. Enne 1x omdraaien, niet vaker! Ik zou het op deze manier niet meteen voor hoog bezoek maken, in case het mis gaat...

Meestal doe ik een olie-pezo-knoflook-tuinkruiden marinade. De olie helpt volgens mij ook tegen het plakken. Ik zou met kruiden niet te gek doen, want anders proef je de vis niet meer vind ik. Dit vind ik het best er bij passen en combineert goed met van alles.

Ik heb ook wel eens een oosterse glace gebruikt met wat sesamzaadjes, was ook heerlijk. (Ik weet niet meer welke, zie google) Met wat gesneden groene bosuiringetjes lijkt het ook nog eens meteen heel wat. Eerst directe hitte zonder glace, daarna nog ff indirect met de glace. Yummm.

Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan