Beef en Steak

Dorade

 
 
 

Mark b

Stoker
Berichten
419
Eens wat anders dan al het vlees geweld.
Vanmorgen naar de Sligro getogen en uiteraard veel te veel mee naar huis wat je niet nodig hebt,maar!
Die dorade wilde ik toch echt graag mee.
Word er al super mooi verpakt en met twee stuks op huis aan
Denkende aan t plakken van de vis eerst even langs de Blokker en visklemmen gehaald.

IMG_7114.jpeg

Een mix gemaakt van zeezout,peper,tijm en rozemarijn en dit met knoflook olie gemengd .
Vaak zeggen ze Citroën of sinaasappel in de buikholte maar vis met een zuurtje is aan mij niet besteed
Vis aan elke kant meerdere keren ingesneden en vervolgens inwendig en uitwendig met het mengsel ingesmeerd en in de klemmen

IMG_7115.jpeg

Hierbij alleen wat haricot verts met ontbijtspek en verder geen poespas om de vis de held te laten zijn
Wel veel vlammen door de olijfolie dus even goed bij blijven,zes minuten elke kant maar daarna nog een paar keer kort op elkaar omgekeerd,hier door werd de vis ook mooi droog en krokant van buiten

IMG_7117.jpeg

En toen eten!
Volgens Google zouden er alleen grote graten in zitten en dus weinig last met eten,duidelijk werd dat je goed moet opletten want ook wel wat kleinere graten.
Maar al met al super lekker en zeker voor herhaling vatbaar
IMG_7118.jpeg
 
Ziet er goed uit 👍🏻
 
Mooie maaltijd zo!
 
Dat is een lekker visje zo!
 
Ben zelf altijd wat huiverig met vis (graatjestrauma) maar dit ziet er lekker uit. Kunnen die klemmen gewoon tussen het vilt door?
 
Een dorade is altijd toppie.
Ziet er prima uit.
Smakelijk
 
Ben zelf altijd wat huiverig met vis (graatjestrauma) maar dit ziet er lekker uit. Kunnen die klemmen gewoon tussen het vilt door?
Nee heb gewoon de kap open gelaten.
Zou wel kunnen maar dan krijg je op voorhand aan de bovenkant ook al garing en dat wil je pas als je m omdraait
 
Ziet er heerlijk uit.
Over mijn sliptongen sprenkel ik ook altijd wat citroensap, voor het bakken proef je geen zuur meer van terug als ze klaar zijn. De vis gaat alleen "frisser" smaken.
Zo'n schijf citroen zal wat meer smaak achterlaten maar geloof me het zal geen rolmops worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan