BasBQ
Beef en Steak

Door de bomen het bos niet meer zien. Welke Smoker?

Welke smoker?


  • Totaal aantal stemmers
    0

Rochus

Tondelzoeker
Berichten
18
Ben me het ori?nteren om naast mijn Weber 57 nog een smoker aan te schaffen. Echter er is zoveel informatie te vinden die tegenstrijdig lijkt te zijn, WSM 47 is te klein om paling te roken (wat ik absoluut ga doen)?? Barbecook is slecht want dun plaatmateriaal, Weber is te duur, Landmann is overaal slecht, veel lekkage etc..

Wat ik ook lijk te kiezen niets is goed, of iets anders lijkt beter. Ik vind het toch wel een aardig bedrag, zeker de WSM57 en vind het zonde om iets te kopen wat uiteindelijk bagger blijkt te zijn.

Wat wil ik doen:

* Vis roken (ook paling);
* Ribs maken
* Spek roken
* Low en Slow BBQ
* koud roken met CSG in de winter

Wat is jullie advies? en waarom?
 
Gewoon een UDS met CAC controller!

Groot genoeg, low slow kan, ribs passen perfect (ook de hele lange buikribben, spek roken zonder problemen want ver genoeg van de kolen, dus weinig tot geen vlammen, koud roken kan zonder problemen (even los van het volume qua rook wat je nodig hebt in een UDS).

Kortom: ik ben ontzettend blij met mijn UDS naast mijn Weber 47 original Kettle.

Kosten zijn, incl. materialen, ton, cac controller etc etc met wat slim inkopen < EUR 150,-
 
UDS heb ik over nagedacht, maar vraag me af of die niet veel ruimte in beslag neemt. Daarnaast wil ik mijn smoker graag integreren in mijn buitenkeuken. In het kader van het oog wil ook wat valt die dan ook af.
 
Misschien een bullit smoker van ProQ ?
 
Rochus zei:
In het kader van het oog wil ook wat valt die dan ook af.

Dat ligt er maar net aan :). Ik weet niet of je al eens heb rondgekeken in de DIY sectie hier? Daar staan UDS'en op die de U niet waardig zijn ;). Ik heb mijn UDS ook ge?ntegreerd in mijn buitenkeuken (sort of):

2016-05-22%2017.17.35.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan