BasBQ
Beef en Steak

Dome temp of sensor temp?

 

jmbosch

Tondelzoeker
Berichten
16
Ik heb gisteren een bluetooth thermometer gekocht met 1 sensor. Nu vroeg ik me af welke temp ik aan moet houden als ik een gerecht volg. De temp van de weber dome of die van de sensor (met aardappel standaard op grill niveau). Hoe doen jullie dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Boven het rooster meten is het meest nauwkeurig.
 
Ok bedankt, vraag me dit af omdat er nu zo een 70 graden verschil tussen de dome en sensor zit. Gisteren een beer can chicken gemaakt met sensor temperatuur op de juiste temperatuur dus ga daar maar vanuit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nee sensor lag op de indirecte zone, ook niet tegen vlees.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik hou de dome temp meter in de deksel van mijn Weber altijd boven het vlees, zo is de afwijking met rooster het kleinst.
 
gadgeteer zei:
Ik hou de dome temp meter in de deksel van mijn Weber altijd boven het vlees, zo is de afwijking met rooster het kleinst.
Bij je ketel wil je je luchtuitgang boven je vlees. Meestal heb je dan niet veel te kiezen waar je de dome temp meter hebt :)
 
SilverFox zei:
gadgeteer zei:
Ik hou de dome temp meter in de deksel van mijn Weber altijd boven het vlees, zo is de afwijking met rooster het kleinst.
Bij je ketel wil je je luchtuitgang boven je vlees. Meestal heb je dan niet veel te kiezen waar je de dome temp meter hebt :)

+1
Dat is precies de reden dat ik geen dome thermometer gebruik maar een externe. ;)
Met het draadje door de lucht uitlaat. :D
 
Als je maar 1 meetpunt hebt op die externe thermometer dan zou ik er voor kiezen om die steeds de kerntemperatuur van het product te laten meten. Die dome thermometer is dermate onnauwkeurig (doordat het een analoge meter is maar belangrijker doordat het meetpunt hoog zit en soms zelfs directe hitte meet (doordat luchtuitlaat en dome T tegenover elkaar liggen)) dat je die gewoon ter indicatie kunt gebruiken... de garing van je kippie is veel belangrijker toch?
 
SilverFox zei:
gadgeteer zei:
Ik hou de dome temp meter in de deksel van mijn Weber altijd boven het vlees, zo is de afwijking met rooster het kleinst.
Bij je ketel wil je je luchtuitgang boven je vlees. Meestal heb je dan niet veel te kiezen waar je de dome temp meter hebt :)

Als je aangewezen bent op de temp meter in je deksel dan is dat niet altijd haalbaar. Om die reden verwacht ik deze week mijn bestelde Inkbird thermometer met voldoende probes om de deksel thermometer te te kunnen vergeten.
PS! resultaten waren altijd prima dus boven het vlees hoeft geen probleem te zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan