BasBQ
Beef en Steak

Doe eens wat anders met rundvlees deel 1

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Doe eens wat anders met rundvlees: Philly Cheese Steak

We beginnen met dun gesneden ribeye steak. Dit gaat het makkelijkst met een snijmachine.
CheeseSteak-1.jpg


Daarna even flink op smaak brengen met steak kruiden. (of gewoon met PEZO)
CheeseSteak-2.jpg


De plakjes een beetje samenvouwen en dan op een spies drukken.
CheeseSteak-3.jpg


Eerst even wat uien bakken en een paprika grillen.
CheeseSteak-4.jpg


En in de tussentijd ook nog een mooie kaassaus in elkaar flansen.
CheeseSteak-5.jpg


Als dat allemaal klaar is kan het vlees op de hete grill.
CheeseSteak-6.jpg


Snij het vlees wat fijner als het gaar is en kieper de uien en paprika er door. Prop dan zoveel mogelijk tussen een broodje, doe er wat kaassaus over.
CheeseSteak-7.jpg


Lekker!

Morgen deel twee. ;)
 
ziet er lekker uit, waar heb je dit gegeten?
 
Tsja, zit hier gewoon mijn toetsenbord onder te kwijlen, wat kan ik nog meer zeggen  :p
 
ik dacht een of ander buitenlands recept wat je hebt opgepikt
 
Dit is een vrij standaard gerecht in de States, het komt oorspronkelijk uit Philadelphia maar je kunt het overal krijgen . Normaal komt het niet van de grill maar van een bakplaat.

Als ik in de States ben probeer ik dit wel een paar keer te eten. ;)
 
ooh die heb ik laatst ook nog eens gemaakt, alleen met biefstuk. Heerlijk! oh ja het orginele recept voorziet ook in champignons en pepers ;)
 
Piet, hoe doe je die kaassauce? Zit daar cheddar in, hij is vrij geel? Vertel vertel! ;)
 
Dominique zei:
Piet, hoe doe je die kaassauce? Zit daar cheddar in, hij is vrij geel? Vertel vertel! ;)

Je maakt een roux van een eetlepel boter en een eetlepel bloem. Daar gaat dan melk bij tot je een gebonden maar niet te dikke saus hebt. Daar los je dan geraspte kaas naar keuze in op totdat de saus de gewenste dikte heeft en lekker naar kaas smaakt. Eventueel nog wat pezo toevoegen als je dat lekker vindt.

Ik heb Parmezaanse kaas (echte, niet zo'n zakje stof van de supermarkt) en oude Goudse kaas gebruikt. Voor de kleur doe ik er een beetje ketchup in.
 
Deel 1 ziet er al prima uit, laat deel 2 dan morgen ook maar komen Piet!
 
Oei, lijkt me heerlijk. Je moet wel een beetje lef hebben om zon prachtige ribeye in plakkies te snijden  :p
 
WilcoZ zei:
Oei, lijkt me heerlijk. Je moet wel een beetje lef hebben om zon prachtige ribeye in plakkies te snijden  :p

Ribeye moet je dan ook kopen als het in de aanbieding is bij de Makro, dan is het qua kosten wel te doen. ;)
 
Yummie!! Philly Cheese Steak, ??n van mijn favorieten in de spaarzame momenten dat ik de States was :p
 
Ribeye moet je dan ook kopen als het in de aanbieding is bij de Makro, dan is het qua kosten wel te doen. ;)
[/quote]
Helaas zit de dichtstbijzijnde Makro 85 km verderop, dus ben ik aangewezen op de Hanos en Sligro. Die zitten in Zwolle en das 25 km.
 
WilcoZ zei:
Helaas zit de dichtstbijzijnde Makro 85 km verderop, dus ben ik aangewezen op de Hanos en Sligro. Die zitten in Zwolle en das 25 km.

Ik rij vanuit Den Haag naar Breda voor de ISPC, ook ruim 80 km.... Gewoon leuk en gezellig een dagje uit met de stichting ;)
 
Dominique zei:
WilcoZ zei:
Helaas zit de dichtstbijzijnde Makro 85 km verderop, dus ben ik aangewezen op de Hanos en Sligro. Die zitten in Zwolle en das 25 km.

Ik rij vanuit Den Haag naar Breda voor de ISPC, ook ruim 80 km.... Gewoon leuk en gezellig een dagje uit met de stichting ;)
volgens mij zit er in de buurt van Gouda ook 1.
 
Lekker vlees en kaas... Dat kan niet anders dan lekker zijn !

Mijn todo lijst is nu echt wel deprimerend lang aan het worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan