BasBQ
Beef en Steak

DO info gevraagd.

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hoi allemaal.

Ik zit er heel zwaar over na te denken (of eigenlijk zijn we er al uit dat er eentje moet komen) om een DO te kopen. Nu neus ik wat op internet om er een te bestellen maar wat is een gangbare maat?
Ik maak vaak eten voor ongeveer 4 personen maar vraag me af wat dan een redelijke maat is. En moet je gaan voor een op pootjes of zonder? Ik denk dat ik hem vooral zal gebruiken in mijn BGE of hangend aan een (nog te maken door mij lief) 3 poot met een vuurschaal eronder.

Graag jullie ervaringen/mening.
Thanx alvast!
 
ik zou voor een 6" gaan, is genoeg voor 4 personen.
ik heb hem toentertijd expres met pootjes gekocht zodat je de briketten er nog makkelijk onder kan doen als je hem op een vuurschaal zet bijv.
met pootjes past ie ook gewoon op je BGE
 
Leo +1
Je zou ook voor een 9 kunnen gaan, de diameter is gelijk aan de 6, maar de pan is dieper.
Ik heb een DO-10 (RoyaalBBQ), benaming is anders maar inhoud gelijk. Er worden diverse benamingen gebruikt, bij de een geeft het cijfer de inhoud weer, bij de ander de diameter.

Denk bij de aanschaf ook aan een evt. onderzetter, lashandschoenen, een deksel-lifter en crisco voor het inbranden
 
ik zou als ik er weer een koop een 6 of een 9 kopen maar dan zonder pootjes onder de pot maar met een los onderstel dan kan je hem ook makkelijker op een rooster gebruiken.

verder zou ik ook kijken naar het deksel, petromax bijv. heeft een uitsparing waar je een kern thermometer door kan steken.
ook is het lekker dat je het deksel kan gebruiken als skillet, zeker is dat in de bbq wel ideaal omdat je dan geen steel heb die in de weg zit.

en verder maakt het niet zo veel uit welk merk ze roesten allemaal als je ze niet goed behandeld en de eerste keren zijn het ondingen.

 
petromax heeft ze met en zonder pootjes.

nou weet ik niet of martijn ze heeft zonder pootjes maar dan moet je hem gewoon bellen dan weet je het snel genoeg.
 
Mail is al gestuurd. Bedankt voor jullie info!
 
Krijg je geen spijt van; fijne DO
 
Bestelling naar vuur en rook is net de deur uit!
Het is een petromax 6 geworden. Deze heeft wel pootjes maar daar komen we wel weer uit hihi.
Ook maar even een driepoot meebesteld, lijkt me wel grappig.
Nu maar wachten...... :-w
 
jij bent ondertussen ook behoorlijk besmet  ;)
 
Leo zei:
jij bent ondertussen ook behoorlijk besmet  ;)

Hou op! En nergens iets van een medicijn te vinden!!  :D
 
Vind zelf de hoge versie van de Do's het fijnste.
 
Wel grappig dat dit mijn 1000e bericht op het forum wordt!

En het gaat over mijn BBQ verslaving haha.
Fijn dat ik al 1000 x een bijdrage heb kunnen leveren en straks heb ik een DO om nog veel meer berichten over te schrijven!

Ben nog steeds blij dat ik het genootschap ontdekt heb ookal ben ik nu verpest voor het leven  :D

 
Ik vind de petromax 6" perfect. Je kan er alle kanten mee op. Ik gebruik m'n skillet heel vaak voor aardappeltjes en toetjes en met die deksel van petromax hoef je geen skillet te kopen omdat de deksel als skillet gebruikt kan worden ook op kooltjes door de pootjes op de deksel. Echt een top ding
 
Daar is ie dan! De 6qt. Voor de grap ook maar een driepoot erbij besteld, verpest ben ik toch al!
Bedankt voor al jullie info.
Heb hem gisteravond direkt ingebrand met crisco en vanmiddag gaan er aardappeltjes in het deksel!
Helaas nog geen tijd voor een pruttelgerecht maar dat hoop ik zondag te kunnen doen.

25ixmr8.jpg
 
Mooi met die driepoot !
 
mooie aankoop , staat nog steeds op mijn wish-list
 
Terug
Bovenaan Onderaan