BasBQ
Beef en Steak

DIY plate setter kamado mini Landmann

Is dat bestand tegen de hitte?
Twijfel tussen gietijzeren pan of zo'n aardewerken onderzetter zoals jij het hebt gedaan
Hij is één keer gescheurd bij 300 gr haha de rest kan hij prima aan! Al denk ik dat een gietijzer pannetje ook prima zou werken
 
Met de inspiratie uit (mede) dit topic heb ik onlangs voor mijn 13" mini kamado ook een dergelijke plate setter / heat deflector gemaakt. Stripje dun metaal van de lokale bouwmarkt van een paar euro, en een 19cm terracotta schaaltje van ook nog geen €2,-. Voor minder dan twee biertjes op het terras dus helemaal klaar, en werkt uitstekend!
IMG_20200718_143308.jpg

IMG_20200718_143337.jpg
 
Hi Tilly, Ziet er ook goed uit! Enige nadeel is dat het gegalvaniseerd is oftewel na bewerkt met chemicaliën. Dat is niet zo lekker als je in die lucht je vlees bereidt. Het zou wel kunnen met onbehandeld rvs maar dat is wat moeilijker bewerken en duurder natuurlijk..
 
Hi Tilly, Ziet er ook goed uit! Enige nadeel is dat het gegalvaniseerd is oftewel na bewerkt met chemicaliën. Dat is niet zo lekker als je in die lucht je vlees bereidt. Het zou wel kunnen met onbehandeld rvs maar dat is wat moeilijker bewerken en duurder natuurlijk..

Is effe warm stoken een optie of blijft het terug komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan