In het kader van "maak de blits bij kids" maakte ik een maaltijd die is ontstaan uit een grapje met een bbq-webshop, maar inmiddels bij ons thuis een jaarlijkse traditie is geworden; Dinosaurus 

First things first; 1,5 kilo gehakt kruiden!
Kan natuurlijk heel creatief zelf een dino "kleien" of ik doe het snel in een kant en klare vorm.
Het gehakt stevig aanduwen in de vorm op een laagje folie zodat Rex er straks in 1 keer uit komt.
Toen de draai flip methode zodat Rexie in z'n heel geheel op het rooster kwam te liggen, even voorzien van een oog en tanden enz.
Indirect low & slow 150º op de bbq, zie je hoe hij nog best wel blij kijkt ondanks het feit dat ie straks wordt opgegeten

Bijna klaar
Even poseren op de plank met de garnering
Tijd om Rex te slachten!
En er een broodje van te maken!

First things first; 1,5 kilo gehakt kruiden!
Kan natuurlijk heel creatief zelf een dino "kleien" of ik doe het snel in een kant en klare vorm.

Het gehakt stevig aanduwen in de vorm op een laagje folie zodat Rex er straks in 1 keer uit komt.
Toen de draai flip methode zodat Rexie in z'n heel geheel op het rooster kwam te liggen, even voorzien van een oog en tanden enz.
Indirect low & slow 150º op de bbq, zie je hoe hij nog best wel blij kijkt ondanks het feit dat ie straks wordt opgegeten

Bijna klaar
Even poseren op de plank met de garnering
Tijd om Rex te slachten!
En er een broodje van te maken!
Laatst bewerkt: