BasBQ
Beef en Steak

dikte van het hout.

Betsie

Tondelzoeker
Berichten
2
Ik wil een bbq ombouw maken voor mijn weber. Ik zie hier verschillende keukens die voor het frame een balkdikte van 9 x 9 gebruiken, voor mijn gevoel is dit zo grof. Is een frame met een balk dikte van 6,8 ook al meer dan genoeg of is dat te weinig? Ik wil hem 185 x 85 x 90 maken. (l x b x h). Of adviseren jullie hem wel met de dikkere balken te maken?

Betsie
 
Laat je de ombouw staan of ga je er wielen onder zetten. Hoe dikker het hout hoe zwaarder het wordt. Als je de ombouw mobiel wil maken dan moet jet het niet te zwaar maken. Het soort hout is ook van invloed, Van een hardhout soort kun je dunnere balken gebruiken dan dat je grenen of vuren gebruikt. Bij een goede houthandel kunnen ze wel adviseren. Ook de verbindingen die je maakt zijn van invloed op de sterkte. Succes ermee
 
Ligt er inderdaad aan of je hem mobiel wilt maken. Ik heb zelf 10x10 gebruikt maar dit is te groot wanneer je hem mobiel wilt maken.
Anders wellicht 60x30? dit heb ik zelf gebruikt als tussen stukken. De palen zijn bij mij alleen van 10x10..
 
Ik heb een verrijdbaar ding met planten bakken erin. 45x45 goedkoopste hout vuren van de Praxis het is echt niks staan 3 bakken in met een totaal gewichtt van 60 kg. Gebeitst niks aan de hand. Altjd buiten al 6 jaar. Wel met half hout verbindingen.

Goede Betis of lak.
 
Ben zelf bezig met een meubel van vergelijkbare afmetingen en gekozen voor 70x70 balken. Mooie dikte en inderdaad niet zo grof als de 90x90 balken die onder de tuintafel staan.
Meubel komt overigens op wielen maar zal doorgaans op 1 plek gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan