BasBQ
Beef en Steak

Dikke vleesribben easterwood op de WSM

 

Roland

Stoker
Berichten
397
Ribben eerst voorzien van een dun laagje mosterd en dan een eenvoudige rub overheen van zout, peper, paprika, look en nescafe.
De thermometer van de wsm had ik al tijdelijk omgewisseld voor een exemplaar van een gewone bbq, kwestie om die van de wsm niet te beschadigen en te kunnen zien waar ik uitkwam als het moest doorschieten.
2 baskets gevuld met kokosbriketten aan ene kant en de ribben ernaast.
na bijna 1,5 u de ribben ingesmeerd met Sweet Baby Ray's sweet "n spicy en dan nog 15 min laten liggen. Ondertussen nog wat hele aardappelen met lookboter mee op de wsm.

Het was lekker maar 2 verbeter punten, ik ben te zuinig geweest met de glaze, denk dat er heel wat meer op mag (laatste foto is na de glaze)
Bij aanvang schoot de wsm dadelijk tot ver boven de 200° ik had wel alles open staan, hem kunnen knijpen tot net onder de 200° maar lager ging niet, wel heel de tijd daarop mooi stabiel gebleven, de volgende keer ipv 2 baskets te vullen zal 1 voldoende zijn vermoed ik.

DSC_3514.JPG


DSC_3515.JPG


DSC_3523.JPG


DSC_3524.JPG
 
Zien er toch uit als lekkere ribbetjes
 
Dat ziet er goed uit. Ik moet dit ook maar eens maken, heb nog dikke vleesribben in de vriezer liggen.
 
Lekker. Waren ze mooi gaar en "val van het botje"?
 
Lekker. Waren ze mooi gaar en "val van het botje"?

Ja mooi gaar wel, val van het botje niet maar dat zal met de methode te maken hebben veronderstel ik, hoeft voor ons ook niet, als ze maar lekker zijn, dat is het belangrijke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan